Izleyici arastirmalari nedir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Izleyici araştırmaları nedir?


İzleyici araştırmaları da esasen izleme ve anlamlandırma süreçlerindeki "neden" ve "nasıl" sorularıyla ilgilenir. Başka bir ifadeyle, izleyici araştırmaları açısından izleme davranışının ortaya çıkması yalnızca bir sonuç değil, aynı zamanda bir başlangıç noktasıdır.

Etkin izleyici ne demek?


Edilgen izleyici yaklaşımına göre, izleyiciler medyanın onlara aktardığı iletileri olduğu gibi alırken, etkin izleyici yaklaşımında ise izleyiciler, salt medya mesajlarını alan kişi değil, aynı zamanda o mesajları kendi istekleri doğrultusunda kullanan, yorumlayan, yeniden anlamlandıran ve nihayetinde metne müdahalede …

Kullanım ve doyum yaklaşımı nedir?


Kullanım ve doyum yaklaşımı nedir?
medya müşterilerinin * ihtiyaçları doğrultusunda kullanacakları iletişim kaynağını seçmesi durumu. kitle iletişim araçlarının gereksinimlere çare aramak ve doyuma ulaşmak için takip edildiğini savunan yaklaşım. bu yaklaşıma göre izleyici/dinleyici pasif değil aktiftir.

Pasif seyirci ne demek?


Pasif seyirci ne demek?
böyle mesela evdeki dört erkek trabzonspor maçını izlerken evin hanımı bir yandan elişini örüp bir yandan da maça göz atar ki bu gibi durumlara maruz kalan izleyici pasif izleyicidir.

Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı iletişim araçlarının etkilerini hangi açıdan inceler?


Özetle, Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, kullanıcıların kitle iletişim araçlarından nasıl yararlandığını ve ne şekilde doyum elde ettiklerini ortaya çıkarmaktadır. Kullanıcılar, kitle iletişim araçlarından aldıkları bilgiler arasında kendi gereksinimlerini karşılamak amacıyla bazılarını seçer, alır ve kullanırlar.

Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı hangi tezi getirmiştir?


McQuail, Blumler ve Brown ise 1972'de televizyon izleyicilerine yönelik araştırmaları ile Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımının geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Örenğin, televizyon izleme nedenlerini ortaya koyarken dört temel doyum belirlemişlerdir: kendini takdir etme, toplumsal etkileşim, heyecan ve eğitimdir.
 
İzleyici araştırmaları, izleme ve anlamlandırma süreçlerindeki "neden" ve "nasıl" sorularıyla ilgilenen bir alandır. Bu tür araştırmalar, izleyicilerin medya içeriğini nasıl algıladığını, yorumladığını ve nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamaya yöneliktir. İzleyici araştırmaları, izleyici davranışlarının sadece bir sonuç olmadığını, aynı zamanda bir başlangıç noktası olduğunu vurgular.

Etkin izleyici kavramı, edilgen izleyici yaklaşımının aksine izleyicilerin medya içeriğini sadece alıcı olarak değil, aynı zamanda içeriği kendi istekleri doğrultusunda yorumlayan, anlamlandıran ve hatta müdahale eden bir şekilde ele alınmasını ifade eder. Bu yaklaşıma göre, izleyiciler pasif değil aktiftir ve medya mesajlarını sorgularlar.

Kullanım ve doyum yaklaşımı ise medya müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda iletişim kaynaklarını seçmelerini ve kullanmalarını ele alır. Bu yaklaşıma göre, izleyici/dinleyici pasif değil aktiftir ve medya araçlarını kendi gereksinimlerini karşılamak ve doyum elde etmek için kullanır.

McQuail, Blumler ve Brown'un 1972'deki televizyon izleyicilerine yönelik araştırmaları, Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımının gelişimine katkıda bulunmuştur. Bu çalışma, televizyon izleme nedenlerini belirlerken dört temel doyumun önemini vurgulamıştır: kendini takdir etme, toplumsal etkileşim, heyecan ve eğitim. Bu tez, izleyicilerin medya içeriğinden farklı ihtiyaçları karşılamak amacıyla farklı doyumlar aldığını ve bu bağlamda medya etkileşimini değerlendirmektedir.
 

Maddenin hal degisimine neden olan etkiye ne denir?

  1. Konular

    1. 1.282.893
  2. Mesajlar

    1. 1.683.819
  3. Kullanıcılar

    1. 32.221
  4. Son üye

Geri
Üst Alt