Modoratör
Efsanevi Üye
Juran ın kalite tanımı nedir?
Kalite, kullanıma uygunluktur (J.Juran). Kalite, ürünün sevkiyattan sonra toplumda sebep olduğu en az zarardır (C. Taguchi). Kalite, bir ürün ya da hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerinin toplamıdır.
Juran yaklaşımı nedir?
Juran, ayrıca "Pareto İlkesi" olarak adlandırılan ilkeyi savunmaktadır. Pareto ilkesi, 80/20 kuralı olarak da bilinir. Juran, sorunların yüzde 80'inin, olası sebeplerin yüzde 20'si tarafından oluştuğu ilkesini savunur. Özetle, sonuçların büyük çoğunluğu, sebeplerin küçük bir yüzdesi tarafından ortaya çıkar.
Kalite kavramının tanımı nedir?
Kalite kavramının tanımı nedir?
Genel bir tanım olarak; kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. Dr. Joseph Juran'a göre kalite, kullanıma uygunluktur.
Joseph Juran hangi kavramı ortaya atmıştır?
Joseph Juran hangi kavramı ortaya atmıştır?
Kaliteyi, "kullanıma ya da amaca uygunluk" olarak tanımlayan Juran, "iç müşteri" kavramını ortaya çıkarmıştır. İç müşteri memnuniyetinin en az dış müşteri memnuniyeti kadar önemli olduğunu vurgulamıştır. Joseph M. Juran, kalite yönetimi için "kalite üçlemesi" olarak adlandırılan üç yönetim süreci tanımlamıştır.
Toplam kalite yönetimi uygulamaları nelerdir?
Toplam Kalite Yönetiminin Ana Unsurları Ürün ve hizmetin tasarımı, süreç tasarımı, tedarik ve satın alma, kıyaslama, karar verme araçları, çalışanların karara katılması, sürekli iyileştirme ve tüm bunların merkezindeki müşteri memnuniyeti.
İso yönetim sistemleri nelerdir?
Tipik bir Entegre Yönetim Sistemi şunları içerebilir:
- ISO 9001 Kalite Yönetimi.
- ISO 14001 Çevresel Yönetim.
- ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği.
- ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği.
- ISO 22000 Gıda Güvenliği.
- ISO/IEC 20000 IT Hizmet Yönetimi.
Kalite tanımını oluşturan temel faktörler nelerdir?
Kalite tanımını oluşturan temel faktörler nelerdir?
Kalite Unsurları
- Tasarım kalitesi. Ürün üretiminde öncelikle ürünün kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılama becerisine odaklanılır.
- Uygunluk kalitesi.
- Performans kalitesi.
- Ek Fonksiyon kalitesi.
- Dağıtım kalitesi.
- Dayanıklılık kalitesi.
- Güvenilirlik kalitesi.
- İlişki kalitesi.