Kalite iyileştirme de sıklıkla kullanılan yöntemler nelerdir?
Yedi kalite aracı aşağıdaki gibidir:
- Balık kılçığı diyagramı
- Kontrol çizelgesi (en:Check sheet)
- Kontrol diyagramı
- Histogram.
- Pareto diyagramı
- Serpilme diyagramı
- Akış diyagramı
Kalitesizlik pazar payında azalmaya neden olur?
Kalitesizlik pazar payında azalmaya neden olur?
Düşük kalite, imalatçı için hataları bulma ve düzeltmedeki maliyet demektir. Bazen bu maliyetler büyük boyutlara ulaşabilmektedir. Ayrıca düşük kalitenin alıcılardaki güven kaybından dolayı ürünün piyasa payının azalmasına neden olacağı da açıktır.
Toplam kalite yönetimi nasıl olmalıdır?
Toplam kalite yönetimi nasıl olmalıdır?
TKY'nin ilkeleri Çalışanlara yönetime katılma özgürlüğü verilmeli, eğitimler ve motivasyon arttırıcı tekniklerle çalışana organizasyon içindeki önemi anlatılmalıdır. İyileştirmeler ve geliştirmeler tabana yayılmalıdır. Üst yönetim, toplam kalite yönetimi anlayışını çalışanlara aşılamalıdır.
Kalite ölçülerinin istenen özellikleri nelerdir?
Boyut, ağırlık, hacim, dayanıklılık gibi fiziksel nitelikler ile renk, koku, görünüş gibi estetik özellikler bir mamulün tasarım kalitesini belirler. Ayrıca tasarım aşamasında mamulün, kullanım kolaylığı, güvenliği, ömrü ve bakım periyotları gibi çeşitli faktörler de göz önüne alınmalıdır.
Kalite kontrolü için gerekli şartlar nelerdir?
Kalite kontrolü için gerekli şartlar nelerdir?
Kalite Kontrol Elemanında Olması Gereken Özellikler
- İş birliği ve ekip çalışmasına yatkınlık göstermek,
- Sorumluluk duygusu yüksek olmak,
- Planlama ve organizasyon becerisine sahip olmak,
- Sonuç odaklı çalışabilmek,
- Etkin iletişim becerisi sergilemek,
- Teknik resim okuma ve anlama yeteneğine sahip olmak.
Toplam kalite sistemi nedir?
Toplam kalite sistemi nedir?
Toplam Kalite (TK) , bir işletmede yapılan bütün işlerde, müşteri isteklerini karşılayabilmek için gerekli olan yönetim, insan, yapılan iş, ürün ve hizmet kalitelerinin bir sistem yaklaşımı içerisinde, tüm çalışanların katılımı, hedef ve fikir birlikleri sağlanarak ele alınması ve geliştirilmesidir.
Toplam kalite yönetimi ilkeleri nelerdir?
Kalite Yönetim İlkeleri
- Müşteri Odaklılık.
- Liderlik.
- Çalışanların Katılımının Sağlanması
- Proses Yaklaşımı
- Yönetime Sistemsel Yaklaşım.
- Sürekli İyileştirme.
- Karar Verme İşleminde Gerçekçi Yaklaşım.
- İki Yönlü Fayda Oluşturmaya Yönelik Tedarikçi İlişkileri.