Son Konular

  • SAYGI VE ÖZLEMLE ANIYORUZ

    Değerli Forum Üyeleri,

    Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu, Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü, ebediyete intikalinin 87. yıl dönümünde (10 Kasım 1938), minnet ve rahmetle anıyoruz.

    SAAT: 09:05

    "Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır, fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır."

    Ruhu Şad Olsun.

    10 Kasım 2025 | [ ForumSitesi.Com.TR / Yönetim Ekibi]

Karburator ayari bozuksa ne olur?

Palette ne icin kullanilir?

Yuksek lisans icin YDS hangi dilden?

Modoratör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Modoratör

Karbüratör ayarı bozuksa ne olur?


Karbüratörün benzinli motorlarda kullanımı ile hava ve benzin karışımı motor silindirlerine gönderilerek yanar. İçten yanmalı motorlarda ise benzin ve havanın uygun oranlarda karıştırılmasını sağlar. Bu motorlarda karbüratörün arızalanması durumunda, motora benzin gitmez ve araç çalışmaz.

Karbüratör hava ayarı nasıl yapılır?


Karbüratör hava ayarı nasıl yapılır?
Karbüratör ayarı için 1.yöntem Aracınızı çalıştırın ve rölanti ayar civatasın dan aracın rölantisini 2 bin ile 3 bin devir arasına sabitleyin. Vidayi saat yönüne çevirip, stop etmeye yakin yere kadar sıkmalısınız. Sonrasında ise yarim tur yarım tur sayarak acmanız gerekmekte.

CG motor neden boğulur?


CG motor neden boğulur?
Silindir kısmına yüksek miktarda benzin giderse motor boğulabilmektedir. Hava benzin oranının düzgün bir şekilde dengelenmemesinden kaynaklanan bu problem motoru boğmaktadır. Boğulan motor bujilerin ıslanmasına sebep vermektedir. Eğer yeterli ekipmanınız var ise bujileri çıkartıp kurulayın.

Karbüratör neden bozulur?


Karbüratör arızalarının oluşmasında etkili olan en temel neden uzun yıllar LPG kullanmaktır. Sıralı sistem kullanılan ve sürekli şekilde LPG olarak tercih edilen yakıt size bu sorunların oluşmasında neden olarak sunulabilir. Çünkü düzenli olarak aracın aynı zamanda benzinde çalışması da gerekir.

Karbüratör mü daha iyi enjeksiyon mu?


Karbüratör mü daha iyi enjeksiyon mu?
Yakıt enjektörleri , yüksek güç çıkışı ,motor devri , yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri nedeniyle daha iyi performans sağlarlar. Karbüratörlerse minimum bakım gerektirirler. Tamiri veya değiştirmesi kolay ve enjeksiyon sistemine göre çok daha ekonomiktir.

Yakıt ayarı nasıl yapılır?


Yakıt ayarı nasıl yapılır?
Gaz Ayarı Nasıl Yapılır?
- Gaz ayarı yapılabilmesi için motorunuzun sıcak olması gerekir. Motorunuz ısınmalı ve fan açılıp kapanmalıdır. Araç stop edilir ve ayar işlemine geçilir.
- Rolanti ayarı tamamlandı. Fotoğrafta belirtilen gaz ayar vidası sıkılır. Araç çalışır durumdayken yavaş yavaş gevşetilir.

Senkron ayarı ne işe yarar?


Merhaba , senkron ayarı her silindirin içerisine giren hava miktarını aynı seviyede olacak şekilde ayarlanmasıdır. Km arttıkça içeride oluşan kurumlar sebebi ile yanma odasına alınan hava farklılık gösterecektir. Senkron ayarı bu farklılıkları ortadan kaldırmak amacı ile yapılmaktadır.

Motor Boğulursa ne yapmalı?


Motor Boğulursa ne yapmalı?
Boğulmuş karbüratörlü araç asla gaz pedalı pompalanarak çalıştırılmaz. Araç motoru boğulduysa hiç aceleci davranmayın ve sakinleşin. Bujileri kurutabilecek ekipmanınız var ise güzelce kurutun. Bujileri kurutacak ekipman yok ise bir gün boyunca aracı hiç çalıştırmaya çalışmayın.

Arabanın tekleme sebebi nedir?


Arabanın tekleme sebebi nedir?
Arabada görülen "araba neden tekler" sorununun temel sebebi ve ortaya çıkış nedeni aracın sahip olduğu elektronik aksamda yaşanan arızalardır. Ateşleme sisteminde yaşanan problemler nedeniyle aracın tekleme yapması oldukça muhtemeldir. Aracın tekleme sorunu elektronik ateşlemede yaşanan arızadan da kaynaklanabilir.

Bozuk karbüratör nasıl anlaşılır?


Karbüratör Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Egzoz patlamaları olması
- Egzozdan çiğ yakıt atma ve koku olması
- Aracın devirlenmede zorluk yaşaması
- Aracın teklemesi, stop etmesi ve çalışmaması
- Aracın lpg de normal çalışırken benzinde çalışmaması
- Aracın performansında düşüklük.
- Yakıt tüketiminde artış
- Rölantide dalgalanma.
 
Karbüratör ayarı bozulduğunda araçta bazı belirtiler ortaya çıkar. Bu belirtiler arasında aracın çalışmaması, motorun rölantide düzensiz çalışması, performansta düşüklük, yakıt tüketiminde artış, egzozdan çiğ yakıt atma ve koku gelmesi gibi durumlar bulunabilir. Karbüratörün hava ayarı da önemli bir konudur ve doğru ayarlanması gerekmektedir.

Karbüratör hava ayarı yapılırken aracınızı çalıştırarak rölanti ayar civatasından aracın rölantisini 2 bin ile 3 bin devir arasına sabitleyebilirsiniz. Ardından vidayı saat yönüne çevirip, stop etmeye yakın yere kadar sıkmalısınız. Daha sonra yarım tur yarım tur sayarak açmanız gerekmektedir.

CG motorunun boğulması durumunda silindire yüksek miktarda benzin gitmesi sebebiyle olabilir. Hava-benzin oranının dengesiz olması da motorun boğulmasına neden olabilir. Boğulan motor bujilerin ıslanmasına sebep olabilir, bu durumda bujileri çıkartıp kurulamak gerekebilir.

Karbüratörün bozulmasının en temel nedenlerinden biri uzun yıllar LPG kullanımı olabilir. Sürekli LPG tercih edilmesi ve aracın benzinde çalışmaması karbüratör arızalarına yol açabilir. Karbüratör arızasının tam olarak belirlenmesi ve gereken bakımın yapılması önemlidir.

Enjeksiyon sistemleri genellikle karbüratörlere göre daha iyi performans sağlarlar. Yakıt enjektörleri yüksek güç çıkışı, motor devri, yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri gibi avantajlar sunar. Ancak karbüratörler minimum bakım gerektirirler ve daha ekonomik bir tamir/değiştirme seçeneği sunabilirler.

Yakıt ayarı yapılırken motorunun sıcak olması önemlidir. Motor ısındıktan sonra gaz ayarı yapılabilir. Gaz ayarı için aracın stop edilip ayar vidasının sıkılması ve aracın çalışır durumdayken yavaş yavaş gevşetilmesi gerekmektedir.

Senkron ayarı, her silindire giren hava miktarını eşit hale getirerek motorun daha düzgün çalışmasını sağlar. Senkron ayarı sayesinde motorun performansı ve yakıt tüketimi daha dengeli olabilir.

Eğer aracınızın karbüratörü bozulmuşsa belirtileri arasında egzoz patlamaları, çiğ yakıt atma ve koku, aracın zorlukla devir alması, teklemesi, çalışmaması, lpg'de normal çalışırken benzinde çalışmaması, performansta düşüş, yakıt tüketiminde artış ve rölantide dalgalanma gibi durumlar olabilir. Bu belirtiler varsa karbüratörünüz arızalı olabilir ve bir uzmana kontrol ettirmeniz önemli olacaktır.
 

Palette ne icin kullanilir?

Yuksek lisans icin YDS hangi dilden?

  1. Konular

    1. 1.284.031
  2. Mesajlar

    1. 1.687.127
  3. Kullanıcılar

    1. 32.590
  4. Son üye

Geri
Üst Alt