Krank mili neden keser?
Milin kırılması genellikle başka arızalardan kaynaklanıyor. Özellikle dizel motorlarda rulman aşınması, yetersiz yağlama ve deforme olmuş krank yatağı delikleri parçanın kırılmasına sebep olabiliyor. Dizel krank millerinin kırılmaya daha eğilimli olması ise son derece sert yapısından kaynaklanıyor.
Silindirlerin aşınması ne demek?
Silindirlerdeki aşınma; sürtünme ile birlikte yanma, yağlama ve soğutmanın oluşturduğu fiziksel ve kimyasal etmenlerin silindir yüzeyini etkilemeleri sonucu meydana gelir. Motorun çalış-ması ile artan ısı da, aynı şekilde silindir çevresinde, özellikle üst tarafta farklı gerilmeler oluşturur.
Krank mili nasıl arızalanır?
Krank mili nasıl arızalanır?
Yağ pompası arızalanırsa krank ile motorun birleştiği kısımlar aşırı sürtünür ve aşırı ısıdan kaynaklı yuva bozulur daha sonra yağ gönderilse bile yatak bozulacağı için o yatak yağ ile dolmadan diğer yataklara yağ gitmeyecektir. Bundan kaynaklı olarak krank mili bozulacak ve bir daha kullanılamayacaktır.
Krank kasnağı bozulursa ne olur?
Motor Titreşimleri ve Yalpalamaları Sonuç olarak, bu parça arızalandığında motor bölmesinden önemli bir titreşim hissedebilirsiniz. Kauçuk izolatör bozulmaya başladığında, kasnak ayrılmaya başlar ve motor çalışırken fark edilir bir yalpalama meydana gelir.
Krank mili gücü nereye aktarır?
"Krank mili" ya da "krank kolu", (İng. crank) içten yanmalı motorlarda pistonun gidip gelme hareketi ile elde ettiği enerjiyi motor miline ileterek dönme hareketine çevirmeye yarayan parça. Bir tür hareketi diğerine dönüştürmek üzere oluşturulmuş düzenekler ise "krank mekanizması"nı oluşturur.
Silindirlerin aşınması neye sebep olur?
Silindirlerin aşınması neye sebep olur?
Motor çalışırken, yanma bozuklukları nedeniyle silindir duvarında sıklıkla yakıt birikir ve yakıt yoğuşması da görülebilir. Böylece yağ tabakası inceltilir veya yıkanır. Bu şekilde oluşan karışık sürtünme, piston segmanlarının birkaç bin kilometre sonra tamamen aşınmasına yol açar.
Motora segman atmak iyi mıdır?
Doğrudan blok ile temasta olan segmanlar genellikle pistonlardan önce eskir ve aracın yağ yakmasına, kompresyon kaçağı vermesine sebep olurlar. Motoru tamamen indirmeden karter kısmından sökülerek yapılabiliyor olması, maliyetinin düşük olması sebebi ile tercih ediliyor olsa da segman atmak geçici bir çözümdür.