Modoratör
Yeni Üye
Liderler insanları nasıl etkiler?
Liderler, çalışanları kişisel kaygılarından kurtarıp, ortak amaç için çalışmaya yönlendirirler(42). Yol gösterme ve yönlendirme, yüksek performans ve verimli bir çalışma ortamı için temel bir liderlik becerisidir. İş hayatında başarılı liderler, birlikte çalıştıkları kişilerin gelişimine katkıda bulunurlar.
Neden herkes lider olamaz?
Liderlik, bir baskı aracı değildir, işlerin veya ilişkilerin çok daha iyi ilerleyebilmesi için her kişide bulunması gereken (ve bence kazanılabilen) bir kişilik özelliğidir. Bu yüzden herkes lider olabilir, liderlik asla ulaşılmaz yüce bir kavram değildir.
Liderlik özelliği nasıl anlaşılır?
Gerçek liderlik becerileri nasıl anlaşılır?
- Sevinç ve endişe yayarlar.
- Çalışanlarına amaç ve aidiyet duygusu verirler.
- Organizasyon içinde öğrenme ruhu geliştirirler.
- İş sonuçlarına götüren güven inşa ederler.
- İletişim biçiminde açık ve şeffaf davranırlar.
Kimler lider olamaz?
Kimler lider olamaz?
Sadece üst düzey yönetici olmak, sizi lider yapmaz. Liderliğin, hiyerarşideki yerinizle de ilgisi yoktur. Liderler organizasyon içinde her yerde, her seviyede olabilirler. Aynı zamanda, takımın müdürü olmanız sizi bir lider yapmaz.
Lider nasıl davranır?
Lider nasıl davranır?
Liderlik, savunduğu bir düşünce veya hedefin gerçekleşmesi amacıyla kitlelere doğru bir şekilde hitap edebilen ve onları yönlendirebilecek stratejik zekaya sahip kişidir. Liderin yönlendirdiği fikre ya da hedefe kendisinin inanması ve öncülük edebiliyor olması çok önemlidir.
Atatürk'ün sahip olduğu liderlik özellikleri nelerdir?
Atatürk'ü askeri yönden bir deha olarak gören Robinson (1963), onun askeri dehasını tanımlarken cesaret, seziş yeteneği, sabır, zamanlama, şaşırtma, gerçekçilik ve kararlılıktan söz etmiştir (Uzun, 2009). Atatürk, görev ve sorumluluklarının çeşitliliği nedeniyle, tüm liderlik türlerini başarıyla yerine getirmiştir.
Yöneticilik yetenekleri nelerdir?
BLOG
- 1.Çalışanlarını dinlemek.
- 2.Eleştiriye açık olmak ve eleştirel bir bakış açısına sahip olmak.
- 3."Ben" değil, "biz" demek.
- 4.Yeterli ve dürüst geri bildirimler vermek.
- 5.Çalışanların motivasyonunu önemsemek.
- 6.Tutarlı ve örnek davranışlar sergilemek.
- 7.Herkesten daha fazla çalışmak.
- 8.Adil olmak ve takdir etmek.