Modoratör
Efsanevi Üye
Mafsal bozukluğu nasıl anlaşılır?
Mafsal arızalarının en yaygın nedeni, yağlama eksikliği ve yağ kaybıdır. Arızalı bir mafsalın belirtileri arasında, düşük hızlarda hareket ederken veya ilk kalkışlarda yavaşça hızlanırken duyulan gıcırtı/çınlama sesidir.
Şaftı kaymış ne anlama gelir?
Şaftı kaymış ne anlama gelir?
aşırı yorgun bünyeler için, görünen durumu anlatmak amacıyla kullanılan bir benzetme.
Şaft çıkarsa ne olur?
Eğer şaft balansı bozuksa aracınızla seyir halinde giderken yoğun bir titreme hissedersiniz. O zaman da bu arızadan şüphelenebilirsiniz. Hiç şüphe yok ki tüm titremeleri buna bağlamak yersiz olur. Örneğin aracınızda ateşleme sorunu oluşuyorsa bu durumda da titreme meydana gelebilir.
Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?
Balans ayarı bozukluğu nasıl anlaşılır?
Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km'de bir kontrol ettirilmesi önerilir.
Balans Nedir?
Balans ise araç tekerleklerinin aralarındaki açı ve doğrultuların birbirine eşit olması durumudur. Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın sağa sola çekmesinden anlaşılabilir.
Şaft mafsalı bozulursa ne olur?
Şaft mafsalı bozulursa ne olur?
Şaft Mafsalı Bozulması Mafsal sıkarsa şafta balans yaptırır. Bu balans ise aracın kasasını sallar. Diğer bir bozulma türü de mafsalın boşluk yapmasıdır. Bu durum da kalkışlarda "tık" diye ses gelmesine sebep olur.
Mafsallı araç ne demek?
Üniversal mafsal; araçlarda farklı eksenlerde çalışması için üretilen 2 farklı mili, birbirine bağlayabilen ve hareketi iletmeye yarayan parçaya denir. Bu parça, dönerek çalışan millerin hareketlerini doğru bir açıyla iletmeye yardımcı olur.
Şaft çapı ne demek?
Şaft çapı ne demek?
Çapları 25 ve 30 mm olan şaftların 1 ile 3 metre arasında üretildikleri gibi daha yüksek kapasitelerde de üretilmektedirler.90 ve 200mm çapında da şaftlar gemilerin motor güçlerine göre de imal edilmektedirler.
Balans ayarı olmazsa ne olur?
Balansı bozuk araba özellikle yüksek hızlarda(110-130km) sonrası direksiyonda titremelere neden olur. Balans ayarının bozukluğuna göre araç yoldan çıkacakmış gibi bile his verebilir. Balans ayarı bozuksa tüm lastikler eşit dönüş yapmaz ve sürüş sırasında aracın zıplaması, yoldan bağımsız sarsılması oluşabilir.
Rot balans ayarsız olursa ne olur?
Rot balans ayarsız olursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.