<
		
                
                
				
		
		
			
			
				
					
						
							
								
								
							
						
						
					
						
							
			
		
	
		
	 
					
				
				
					
	
							Puan
							113
						
						
							Çözümler
							4
						
					- Katılım
- 27 Aralık 2022
- Mesajlar
- 342.375
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1.477
- Puan
- 113
- Yaş
- 37
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
- Meslek
- Webmaster
Motorda gömlek ne işe yarar?
Silindir gömleği, pistonların içerisinde hareket ettiği ve yanma olayının gerçekleştiği bir elemandır. Silindir gömleği ya da diğer adıyla motor gömleği, pistonların aşağı yukarı yönlü hareketlerinde dış çerçeveyi oluşturan parçadır. Pistonlar biyel kolu vasıtası ile silindir gömleğinin içerisinde hareket eder.
Gömlek lastiği nedir?
Gömlek lastiği çeşitleri motor gömleğinin içerisinde sızdırmazlık oluşmasını sağlamaktadır. Direk olarak motorun çalışmasını e performansını etkileyen bu parçalar kauçuk malzemelerden üretilmektedir. Ve bugün ülkemizde Yenmak firması tarafından üretilerek hem ülkemize hem de tüm dünyaya satışı yapılmaktadır.
Motor gömlek çatlaması neden olur?
Normal şartlarda motorun ısısına, basıncına ve dış etmenlere oldukça dayanıklıdır. Fakat kimi zaman çatlamalar meydana gelebilir. Sorun genellikle motorun aşırı ısınmasından kaynaklanır. Motor çok ısındığında, termal stresin bir sonucu olarak silindir kapağı çatlar.
Kuru gömlek nedir?
1- Kuru Gömlekler: Silindir bloğundaki silindirik yuvalarına, sıkı geçirilen ince cidarlı çelik veya dökme demir gömleklerdir. Fabrikası tarafından kuru gömlekli olarak yapılan gömlekler, bloktaki silindirik yuvasına takıldığı zaman gömlek dış cidarına soğutma suyu temas etmez.
Motor gömleği neden çizilir?
yanlış devir aralıklarında kullanım, kötü yağ tercihi, yağsızlık. motora ilk çalıştırmada yüksek devir yaptırmak çizilmesine neden olabilir, aynı şekilde yağsız kullanım ve motor bloğu soğukken yüksek devirlerde çalıştırmak.
Islak silindir gömleği nedir?
Islak silindir gömlekleri genellikle ticari araçlarda ve büyük endüstriyel motorlarda kullanılır. Contalar kullanılarak motor bloğuna takılan bu gömlekler, 7 ila 15 mm arasında duvar kalınlığına sahiptir ve motor soğutma maddesi doğrudan bu gömleklerin çevresinden geçer.
Soğutma suyu ile doğrudan bağlantılı olan yuvgu gömleği.
Motor silindir gömleği üretiminde hangi proses tercih edilir?
YENMAK üretmiş olduğu silindir gömleklerinde dünya standartlarının gerektirdiği malzeme ve alaşım özelliklerini, dökümhanesinde ergitme prosesi sonrasında, gerekli kalite analizlerini ve modifikasyonları yaparak, modern teknolojiye uygun savurma döküm makineleri ile döküm prosesini gerçekleştirmektedir.
Sulu gömlek motor nedir?
Sulu tip silindir gömlekleri, motor soğutucu su ile doğrudan temas halindeki gömlek tipidir. Sulu gömlek genellikle ağır ve kalın cidarlıdır. Kuru tip gömlekler gibi savurma döküm yöntemi ile aynı olarak, yüksek kaliteli, alaşımlı dökme demir malzemeden yapılırlar. Motor soğutucu ile doğrudan temas halindedirler.
Motor gömlek çatlağı nasıl anlaşılır?
Motordan ve Egzozdan Duman Gelmesi Kafadaki bir çatlak, soğutma sıvısının bu geçitlerden motorun yanma odasına sızmasına izin verebilir. Sonuç olarak, aracın egzoz borusundan beyaz duman çıktığını görürsünüz. Sık yaşanan bir durum olmasa da büyük çatlaklarda egzoz gazları silindir bloğundan dışarı çıkabilir.
Araba nasıl yatak sarar?
Yatakların yağsız kalması, hareket esnasında oluşan sürtünmeyle çok miktarda ısı üretilmesine sebep olur. Sürtünme ile birlikte krank mili, yataklar ve piston kolları zarar görür. Bu parçalar yağlama yapılmadan hareket edince kısa bir süre içerisinde dönemez hale gelir ve sonunda motor bloğuna sıkışırlar.
 
	









 
 
		