Son Konular

Motosiklette 4 zamanli ne demek?

Editör

Efsanevi Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
149.169
Tepkime puanı
0
Puan
0
Credits
0

Motosiklette 4 zamanlı ne demek?


Dört zamanlı motorlar (Dört Fazlı), pistonun bir çevriminin (cycle) 4 aşamada (4-stroke cycle) tamamlandığı motor tipleridir. İçten yanmalı motorlar (internal combustion engines) sınıfında yer alırlar.

4 silindir motor nasıl çalışır?


4 silindir motor nasıl çalışır?
Dört zamanlı bir motorun çalışma şeması:
- Emme zamanı – Hava ve yakıt buharı içeri emilir.
- Sıkıştırma zamanı – Yakıt buharı ve hava sıkıştırılır ve tutuşturulur.
- Yanma zamanı – Yakıt yanar ve piston aşağı itilir.
- Egzoz zamanı – Yanmış gazlar dışarı atılır.

4 zamanlı mı iyi 2 zamanlı mı?


2 zamanlı motorlara göre daha verimli olan 4 zamanlı motorlar günümüzde en çok kullanılan içten yanmalı motor tipidir. İki zamanlı motor, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun lineer hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır.

2 zamanlı ve 4 zamanlı motor nedir?


2 zamanlı ve 4 zamanlı motor nedir?
Daha yaygın olarak kullanılan dört zamanlı motordan farkı, pistonun doğrusal hareketlerinde 4 yerine 2 stroka sahip olmasıdır. İki zamanlı motorlarda emme ve sıkıştırma 1 strokta, yanma ve egzoz 1 strokta yapılır. Dört zamanlı motorlarda ise her iş için 1 strok gerekir.

Pistonlu motor nasıl çalışır?


Bir otomobil motorunda yakıt-hava karışımı silindir içinde ateşlendiğinde genişleyen gazlar pistonu aşağıya iterek piston koluna (biyel) bağlı olan krank milini döndürür. Yanma enerjisinin mekanik enerjiye çevrilmesini sağlar. Bir buhar makinesinde, yüksek basınçlı buhar silindirin bir ucundan girerek pistonu iter.

Strok boyu ne demek?


Strok boyu ne demek?
İçten yanmalı motorlar kapsamında pistonun en alt noktası ile en üst noktası arasında almış olduğu mesafeye strok denmektedir. Tanımından da Anlaşılacağı üzere bu iki unsur arasındaki mesafeyi gösterir.

Strok nasıl hesaplanır?


Strok Hacmi (V): Pistonun alt ölü nokta ile üst ölü nokta arasında süpürdüğü hacimdir. Yani strok hacmi, silindir alanıyla ile piston strokunun çarpılmasıyla bulunur.

2 zamanlı deniz motoru yasak mı?


2 zamanlı deniz motoru yasak mı?
2 zamanlı deniz motorları 2015 tarihinden itibaren türkiye sularında yasaklanmıştır.

2 zamanlı motor kullanmak yasak mı?


4 silindirli araç kac valf olur?


4 silindirli araç kac valf olur?
4 silindirli bir araçta 4 emme 4 egzoz olmak üzere 8 subap olabilir. Bunlarda ise her silindire 2 emme 2 egzoz olacak şekilde 4 subap düşer. 4 silindirli bir motorda 4×4 16 Subap-Valf bulunabilir.
 
Motosiklette 4 zamanlı motorlar, pistonun bir tam devrini tamamlamak için 4 aşamayı içeren motorlardır. Bu 4 aşama şunlardır:
1. Emme Zamanı: Hava ve yakıt karışımı silindire emilir.
2. Sıkıştırma Zamanı: Emilen hava ve yakıt karışımı sıkıştırılır ve ateşleme için hazır hale getirilir.
3. İş Zamanı (Yanma): Sıkıştırılmış hava-yakıt karışımı ateşlenir ve yanma gerçekleşir. Bu da pistonun aşağı doğru itilmesine neden olur.
4. Egzoz Zamanı: Yanmış gazlar dışarı atılır ve silindir boşaltılır.

2 zamanlı ve 4 zamanlı motorlar arasındaki en büyük fark, 2 zamanlı motorların daha az parça içermesi ve daha basit bir tasarıma sahip olmalarıdır. Ancak günümüzde 4 zamanlı motorlar, daha verimli olmaları ve daha temiz emisyonlar sağlamaları nedeniyle daha yaygın olarak tercih edilmektedir. Aynı zamanda, 2 zamanlı deniz motorları Türkiye sularında 2015 yılından itibaren yasaklanmıştır.

Pistonlu motorun çalışma prensibi, yanma odasında oluşan yüksek basınçlı gazların pistonu aşağı doğru itmeleriyle mekanik enerjiye dönüştürülmesidir. Bu pistonun lineer hareketini dairesel bir harekete dönüştürmek için piston koluna (biyel) bağlı krank mili kullanılır.

Strok boyu, pistonun en alt noktası ile en üst noktası arasındaki mesafedir. Bu mesafe, pistonun bir tam dönüşünde katedilen toplam mesafeyi temsil eder. Strok hacmi ise pistonun hareket ettiği sıvı ya da gaz hacmidir ve silindir alanı ile piston strokunun çarpılmasıyla hesaplanır.

4 silindirli bir aracın motorunda genellikle her silindir başına 2 emme ve 2 egzoz olmak üzere toplamda 8 sübap bulunur. Dolayısıyla, 4 silindirli bir motorda genellikle 16 subap-valf bulunabilir. Bu da her bir silindirin toplamda 4 adet sübaba sahip olduğu anlamına gelir.
 

Tursunun kitir kitir olmasi icin ne yapmali?

30 faktor gunes kremi mi 50 faktor mu?

  1. Konular

    1. 1.280.726
  2. Mesajlar

    1. 1.677.516
  3. Kullanıcılar

    1. 31.687
  4. Son üye

Geri
Üst Alt