Modoratör
(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Müşteri memnuniyeti nedir?
Müşteri memnuniyeti nedir sorusunu müşterinin aldığı hizmetlerden memnun kalma düzeyi olarak tanımlayabiliriz. Bu düzeyi artırmak müşterinin ihtiyacının giderilmesi ve isteğinin karşılanmasıyla mümkün olabiliyor. Bunun için “müşteri her zaman haklıdır” mottosunun daha kapsamlı ele alınması gerekiyor.Müşteri memnuniyeti için ne yapmalı?
Müşteri Memnuniyeti İçin Neler Yapılmalı?- Müşteri memnuniyeti şirketinizin bugünü ve geleceği için en önemli unsurlardan biri olarak sunduğunuz tüm hizmet ya da ürün kalitesi kadar değerlidir.
- Uzun dönemli müşterilerinize önem verin.
- Müşterilerinizin zamanına önem verin.
- Müşterilerinizle iletişim kurun.
Müşteri geri bildirimi, müşterinin ihtiyaç duyduğu ürünü veya hizmeti üretmeye çalışan bir işletme için hayati önem taşır. Müşteri geri bildirimleri sadece yöneticilerin bilinçli karar verme süreçlerine rehberlik etmekle kalmaz, aynı zamanda müşteri memnuniyetini ve müşteri sadakatini ölçmek için de gereklidir.
Müşteri devamlılığı nasıl sağlanır?
Müşteri devamlılığı nasıl sağlanır?Müşteri Nasıl Kazanılır ve Kazanılan Müşteri Nasıl Korunur?
- Müşteri odaklı olmalısınız.
- Kısa ve uzun dönemli stratejilere sahip olmalısınız.
- Müşteriyle iletişiminizde engeller olmamalıdır ve hızlı bir iletişime sahip olmalısınız.
- Dilek ve şikayet bölümüne ciddi derecede önem vermelisiniz.
- Yaptığınız hataları kabul edin.
Müşteri geri bildirim neden önemlidir?
Müşteri geri bildirim neden önemlidir?“Müşteri geri bildirimi neden önemlidir?” sorusuna en kısa şekilde; müşterileri elde tutmak, müşteri memnuniyetini ve sadakatini sağlamak olarak yanıt verilebilir. Bu arada şu bir gerçek ki, firmanızdan ürün ya da hizmet alan her müşteri size geri bildirimde bulunabilir.