S
SoruCevap
Guest
Nazar boncuğu şirk mi?
imagesnazarboncugusirkmi5ae8e24c09053
Sual: Nazar boncuğu takmak, şirk olan bir hurafe midir?
CEVAP
Nazar boncuğu takmaya şirk veya hurafe diyenler, vehhabilerle onların tesiri altında kalan kimselerdir
Nazar boncuğu, bizzat kendisi nazarı onlemez Nazarı onleyen Allahu tealadır Bakan kimse, once bunları gorunce, gozlerinden cıkan zararlı şualar bunlara isabet eder Boylece, nazar boncuğunu takan kimse kotu nazarlardan korunmuş olur İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki:
Temime boncuk demektir ki, Araplar onları cocuklarına takarlar, onlarla cocuklarından, nazarı, kotu bakışları uzaklaştırdığını sanırlardı İslamiyet bunu kaldırmıştır Onlar temimenin kendisinin deva ve şifa kaynağı olduğuna inanıyorlardı Hatta bunları Allaha ortak koştular; cunku onlar temimelerle, kendileri hakkında yazılmış kaderlerin değişip yok olmasını beklerlerdi (İbni Esir)
Temime, cahiliye devrinde, boyna veya ellere asılan bir ip olup, bunu kendilerinden zararı uzaklaştırmak icin yapıyorlardı İslamiyet bunu yasaklamıştır (Zeylai)
Haniye kitabında, (Ekili tarlalara, karpuz tarlalarının icerisine korkuluk dikmekte, beis yoktur) denilmektedir Bunları gozlerin yani kotu nazarın defi icin yapıyorlar; cunku kotu nazar haktır, mala, insana, hayvana isabet eder Bir kadın, tarladaki urune nazar değmemesi icin ne yapacağını sorunca, Resulullah efendimiz, (Tarlaya hayvan kafası as) buyurur Kotu bakışlı kimse tarlaya baktığında, once bakışı o dikilen kuru kafaların uzerine duşer; cunku yuksekte olup, ilk gorunen odur Ondan sonra bakışı tarlaya duşer ki, artık bu zarar vermez (Reddulmuhtar)
İbni Abidin hazretleri, caiz olmayan temimeyi bildirdikten sonra, nazar değmemesi icin tarlaya kemik, hayvan kafası koymak caiz olduğunu bildirmektedir Bakan kimse, once bunu gorup, tarlayı sonra gorur Mavi boncuk ve başka şeyleri bu niyetle taşımanın temime olmayacağı, caiz olacağı buradan anlaşılmaktadır (S Ebediyye)
Hayvan kafasıyla nazar boncuğu arasında fark yoktur İkisi de nazarı onlemez; fakat ilk bakınca, nazar bunlara gelir, sonra başka yere bakılsa da zararı olmaz Bizzat hayvan kafası ve nazar boncuğu nazarı onler diye itikat etmek caiz olmaz Bunlar nazarı onlemeye sebep oluyor Bunu da bizzat Resulallah efendimiz tavsiye ediyor Resulullah efendimizin bu emrine şirk diyenler, (Şefaat ya Resulallah) demeye de şirk diyorlar Vehhabilerin veya onların etkisinde kalanların sozlerine itibar etmemelidir
imagesnazarboncugusirkmi5ae8e24c09053
Sual: Nazar boncuğu takmak, şirk olan bir hurafe midir?
CEVAP
Nazar boncuğu takmaya şirk veya hurafe diyenler, vehhabilerle onların tesiri altında kalan kimselerdir
Nazar boncuğu, bizzat kendisi nazarı onlemez Nazarı onleyen Allahu tealadır Bakan kimse, once bunları gorunce, gozlerinden cıkan zararlı şualar bunlara isabet eder Boylece, nazar boncuğunu takan kimse kotu nazarlardan korunmuş olur İbni Abidin hazretleri buyuruyor ki:
Temime boncuk demektir ki, Araplar onları cocuklarına takarlar, onlarla cocuklarından, nazarı, kotu bakışları uzaklaştırdığını sanırlardı İslamiyet bunu kaldırmıştır Onlar temimenin kendisinin deva ve şifa kaynağı olduğuna inanıyorlardı Hatta bunları Allaha ortak koştular; cunku onlar temimelerle, kendileri hakkında yazılmış kaderlerin değişip yok olmasını beklerlerdi (İbni Esir)
Temime, cahiliye devrinde, boyna veya ellere asılan bir ip olup, bunu kendilerinden zararı uzaklaştırmak icin yapıyorlardı İslamiyet bunu yasaklamıştır (Zeylai)
Haniye kitabında, (Ekili tarlalara, karpuz tarlalarının icerisine korkuluk dikmekte, beis yoktur) denilmektedir Bunları gozlerin yani kotu nazarın defi icin yapıyorlar; cunku kotu nazar haktır, mala, insana, hayvana isabet eder Bir kadın, tarladaki urune nazar değmemesi icin ne yapacağını sorunca, Resulullah efendimiz, (Tarlaya hayvan kafası as) buyurur Kotu bakışlı kimse tarlaya baktığında, once bakışı o dikilen kuru kafaların uzerine duşer; cunku yuksekte olup, ilk gorunen odur Ondan sonra bakışı tarlaya duşer ki, artık bu zarar vermez (Reddulmuhtar)
İbni Abidin hazretleri, caiz olmayan temimeyi bildirdikten sonra, nazar değmemesi icin tarlaya kemik, hayvan kafası koymak caiz olduğunu bildirmektedir Bakan kimse, once bunu gorup, tarlayı sonra gorur Mavi boncuk ve başka şeyleri bu niyetle taşımanın temime olmayacağı, caiz olacağı buradan anlaşılmaktadır (S Ebediyye)
Hayvan kafasıyla nazar boncuğu arasında fark yoktur İkisi de nazarı onlemez; fakat ilk bakınca, nazar bunlara gelir, sonra başka yere bakılsa da zararı olmaz Bizzat hayvan kafası ve nazar boncuğu nazarı onler diye itikat etmek caiz olmaz Bunlar nazarı onlemeye sebep oluyor Bunu da bizzat Resulallah efendimiz tavsiye ediyor Resulullah efendimizin bu emrine şirk diyenler, (Şefaat ya Resulallah) demeye de şirk diyorlar Vehhabilerin veya onların etkisinde kalanların sozlerine itibar etmemelidir