Orjinal turbo kac bar basar?

ZeberusZeberus doğrulanmış üyedir.

(¯´•._.• Webmaster •._.•´¯)
Yönetici
Katılım
27 Aralık 2022
Mesajlar
342.277
Çözümler
4
Tepkime puanı
1.180
Puan
113
Yaş
37
Konum
Adana
Web sitesi
forumsitesi.com.tr
Credits
3.140
Meslek
Webmaster

Orjinal turbo kaç bar basar?


Standart diyebileceğimiz motorlarda turbonun fazladan sağladığı bu değer 0.5bar – 1.5 bar arasında değişebilirken, yüksek performanslı cadde tipi spor otomobillerde turbo tipine göre 2-2.5 bar'a kadar çıkabilmektedir.

Turbo basıncını kontrol etme yöntemleri nelerdir?


Turbo şarj tarafından motorun emme manifolduna gönderilen basınçlı havanın basıncını kontrol etmek amacıyla, turbo basınç kontrol selenoid valfi kullanılır. Turbo şarj, mevcut 1 bar'lık atmosfer basıncına ilave olarak 1 bar daha basınç ekler (mutlak basınç 1,5 – 2 bar civarı olur) ve motora (emme manifolduna) gönderir.

Turbo ne kadar beygir artırır?


Turbo sistemi motorun daha çok yakıt ve hava karışımını yakmasını sağlar. Turbo sisteminin normal etkisi kare başına 6 ya da 8 psi basınçtır ve %30-%40 arası güç artışı sağlar.

Veskeyt çalışmazsa ne olur?


Veskeyt çalışmazsa ne olur?
Turbo Wastegate Arızası Aşırı kurumdan dolayı wastgate klapesi tam olarak yerine oturmayıp kapanmayabilir, bu durumda turbo sürekli egzoz gazını kaçıracaktır, turbo basıncı düşecek, motor çekişi de düşecektir. Kurumların bir solventle temizlenmesi gerekir.

Turbo basınç düşüklüğü neden olur?


Turbo basınç düşüklüğü neden olur?
Turbo Selenoid Valf Arızası Belirtileri Aynı zamanda, turbo selenoid valfine bağlı durumdaki hortumların delinmesi veya yerinden çıkması durumunda da arıza yapabilir. Turbo selenoid valfinde oluşan bu arızaların yaşanması sonucunda turbonun basıncı düşer ve arıza oluşur.

N75 valfi nasıl çalışır?


N75 Valfinin çalışma prensibi kısaca şöyledir: Emme monifoldu yada intercooler üzerindeki basınç sensörü diğer bir adıyla map sensör, Turbo basıncı istenen seviyeye ulaştığın da Ecu ya bilgi verir Ecu, aldığı bilgiyi N75 Solenoidine (vanaya) yollayarak çalışmasını sağlar ve N75 besleme basıncını istenen seviyede …

Turbo basınç saati nedir?


Turbo basınç sensörünün görevi, turbo beslemesinin emme manifolduna gönderdiği basınçlı havanın basıncını ölçerek motor kontrol ünitesine (ECU) göndermektir. Dizel motorlarda, turbo şarj basıncını ayarlamak için bu sensörden gelen sinyaller kullanılır.
 
Turbo basınç değerleri araçlara ve turbo tipine göre değişebilir. Standart motorlarda turbo genellikle 0.5 bar ile 1.5 bar arasında basınç sağlarken, yüksek performanslı spor otomobillerde bu değer 2-2.5 bar'a kadar çıkabilir. Bu değerler, turboşarj sisteminin motorun performansını artırmak için emme manifolduna gönderdiği basınçlı havanın ölçüsüdür.

Turbo basıncını kontrol etmek için kullanılan bir yöntem, turbo basınç kontrol selenoid valfidir. Bu valf, turboşarj tarafından motorun emme manifolduna gönderilen basınçlı havanın basıncını kontrol etmek amacıyla kullanılır. Turboşarj, atmosfer basıncına ek olarak ek basınç ekleyerek (genellikle 1 bar gibi bir değer) emme manifolduna basınçlı hava gönderir.

Turbo sistemi, motorun daha fazla yakıt ve hava karışımını yakmasını sağlayarak güç artışına katkıda bulunur. Normalde, turboşarjın etkisi kare başına 6 ila 8 psi basınç arasında olabilir ve %30 ila %40 arasında bir güç artışı sağlayabilir.

Eğer wastegate (veskeyt) çalışmazsa, turbo boşaltma valfi klapesi tam olarak kapanmayabilir ve egzoz gazı kaçırabilir. Bu durumda turbo basıncı düşer, motor çekişi azalır. Wastegate klapesinin aşırı kurumdan dolayı kapanmaması durumunda, turbo basıncı düşüklüğü yaşanabilir.

Turbo basınç düşüklüğüne sebep olabilecek bir diğer faktör ise turbo selenoid valf arızası olabilir. Turbo selenoid valfine bağlı hortumların delinmesi veya yerinden çıkması durumunda da arıza meydana gelebilir. Bu durumda turbonun basıncı düşer ve arıza oluşabilir.

N75 valfi (solenoid valf), turbo sistemindeki basınç düzenlemesini kontrol etmek için kullanılan bir valftir. ECU (motor kontrol ünitesi), N75 valfine turbo basıncının istenen seviyeye ulaştığını bildirerek valfin çalışmasını sağlar ve basınç düzenlemesini yapar.

Son olarak, turbo basınç saati (sensörü), turbo basmasının emme manifolduna ilettiği basınçlı havanın ölçümünü yaparak motor kontrol ünitesine (ECU) bilgi gönderir. Bu bilgiler, dizel motorlarda turboşarj basıncını ayarlamak için kullanılır. Bu sensörler sayesinde turbo basıncı sürekli olarak izlenir ve kontrol edilir.
 

Hangi yazar bir duello sonucu oldu?

Sade bir hayat nasil olur?

  1. Konular

    1. 1.282.309
  2. Mesajlar

    1. 1.682.291
  3. Kullanıcılar

    1. 32.036
  4. Son üye

Geri
Üst Alt