Son Konular

Otomatik viteste sorun oldugu nasil anlasilir?

Orthoclase tasi ne ise yarar?

Turbosarjin arac uzerindeki yeri neresidir?

Modoratör

Yeni Üye
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Modoratör

Otomatik viteste sorun olduğu nasıl anlaşılır?


Otomatik şanzımanların arıza belirtileri aşağıdaki gibidir;
- Şanzıman Yağ Kaçağı
- Viteslerin Geç Dolması
- Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu.
- Aracın Şanzımanının kompresyon kaçırması
- Vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması

Şanzıman türbin arızası nasıl anlaşılır?


Şanzıman türbin arızası nasıl anlaşılır?
Tork Konvertörü Arıza Belirtileri Nelerdir?
- Motor Kontrol Işığı Modern araçlar, Şanzıman Kontrol Modülü (TCM) sayesinde konvertörün çalışmasını izler.
- Titreme.
- Stop Etme.
- Motorun ve Şanzımanın Aşırı Isınması
- Anormal Sesler.
- Motor Performans Sorunları

Otomatik şanzıman beyni ne işe yarar?


Otomatik şanzıman beyni ne işe yarar?
Otomatik şanzımanın bir beyni vardır ve bu beyinin görevi araçtan sensörler yardımıyla bilgi alarak şanzımanın bu bilgilere dayanarak nasıl davranması gerektiğine karar vermektir.

Otomatik şanzıman bozulursa ne olur?


Bunun için otomatik şanzımanlar için özel olarak geliştirilmiş arıza tespit cihazlarından faydalanılır. En çok rastlanan arızalar tork konvertörü ve şanzıman beyni problemidir. Bu tarz bir arızayla karşılaşıldığında araba çekiş anlamında zayıflayacak ya da vites geçişleri zorlaşacaktır.

Otomatik şanzıman neden bozulur?


Otomatik şanzıman neden bozulur?
-Vites geçişleri uygunsuz ve acemice yapılıyor olması. -Şanzıman yağının değişim zamanı geçmesi , yağ değişmemesi. -Aracın ilk kalkışları sert yapılıyor olması , ilk araba çalıştırıldığında motor ısınmadan HIZ yapmaya çalışması. -Şanzımanın periyodik bakımlarının yapılmaması.

Şanzımanda silkeleme nedir?


Şanzımanda silkeleme nedir?
Örneğin ilk kalkışta veya vites değişimlerinde oluşan silkeleme kuvvetle muhtemel baskı balatadan yapar. Ancak hızlanırken oluşan silkelemenin nedeni ateşleme sistemi, yakıt sistemi hatta şaftın bağlantı takozları veya mafsalı olabilir.

Manuel şanzıman neden vuruntu yapar?


Manuel Araç Kalkarken Neden Vuruntu Yapıyor? Manuel araç kalkarken vuruntu yapıyor meselesinin başlıca nedenlerinden birisi baskı balatadır. Baskı balata bir settir ve bu setin aşınmış olması veya baskı balatanın tırnaklarının kırılmış ve zedelenmiş olması bu sorunun başlıca sebebidir.

Şanzıman Türbini ne işe yarar?


Şanzıman Türbini ne işe yarar?
Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda şanzıman ile motor arasında mekanik vites kutulu araçlardaki baskı balata ve debriyajın görevini karşılayan, hidrolik yağ basıncından güç alarak kavrama görevi yapan ve motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen aslen türbin olarak adlandırılan …

Şanzıman beyni değişirse ne olur?


Şanzıman beyni değişirse ne olur?
Otomatik şanzımanın beyni arızalanırsa araç, arıza modunda çalışır. Bu modun adı, aracın modeline bağlı olarak 'standart mod' veya başka bir ad olabilir. Böyle bir durumda araç viteste kilitlenir ve aracın bazı özellikleri devre dışı bırakılır.

Şanzıman beyni tamir olur mu?


Şanzıman beyni Hydra-Test adı verilen bir cihaza tabi tutularak tamir edilmesi gereken kısımların tespiti sağlanır. Ardından arızalı kısımların tamiri yapılarak aracın test sürüşleri ile eski sağlığına kavuşması sağlanır. Bu hizmete parça değişimi dahil değildir, ihtiyaca göre böyle bir değişim söz konusu olabilir.

Şanzıman arızası kaç para?


Şanzıman arızası kaç para?
Manuel ve otomatik şanzıman arıza fiyatları birbirinden farklıdır. Şanzıman aracın en önemli parçalarından biridir ve bu parçanın bakımı yapıldıkça ve baskı balata yenilendikçe kolay kolay tamir istemez. Tamir istediğinde ise ortalama 8-10 bin TL masraf çıkarabilir.

Otomatik vites ne zaman bozulur?


Otomatik vites ne zaman bozulur?
 
Otomatik vites arızaları genellikle belirli belirtilerle kendini gösterir. Şu belirtiler otomatik vites sorunu olduğunu gösterebilir:

1. **Şanzıman Yağ Kaçağı:** Araç altında yağ lekeleri veya damlaları görülebilir. Şanzıman yağı kaçağı, şanzımanın içindeki parçaların aşınmasına veya contaların zarar görmesine sebep olabilir.

2. **Viteslerin Geç Dolması:** Araç vites değiştirirken yavaş yavaş yükselme veya düşme gözleniyorsa, bu vites geçişlerinde problem olabileceğini gösterebilir.

3. **Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu:** Vites değiştirirken sarsıntı, vuruntu veya titreme hissediliyorsa, şanzımanda sorun olabilir. Bu genellikle düzgün vites geçişleri yapamayan şanzımanın bir belirtisidir.

4. **Aracın Şanzımanının Kompresyon Kaçırması:** Şanzımanın içinde olması gereken basınç ve sıvı düzgün bir şekilde tutulamıyorsa, bu kompresyon kaçışı olarak adlandırılabilir ve sorunlar yaratabilir.

5. **Vites Geçişlerinin Stabilizasyonunun Kötü Olması:** Vites değişimlerinde beklenmeyen duraksamalar, kaymalar veya zorlanmalar varsa, bu da otomatik şanzıman sorununun bir belirtisi olabilir.

Şanzıman türbin arızasında ise şu belirtiler görülebilir:

1. **Motor Kontrol Işığı:** Motor kontrol ışığının yanması şanzıman türbininde bir sorun olabileceğini gösterebilir.

2. **Titreme:** Araç sürüldüğünde titreme hissediliyorsa, türbinde sorun olabilir.

3. **Anormal Sesler:** Şanzıman kullanımı sırasında anormal sesler duyuluyorsa, türbinde sorun olabilir.

4. **Motor ve Şanzıman Isınması:** Şanzıman türbininde sorun olduğunda motor ve şanzıman aşırı ısınabilir.

5. **Motor Performans Sorunları:** Araç performansında düşüş veya anormal davranışlar varsa, türbin sorunu olabilir.

Otomatik şanzıman beyni, araçtan gelen sensör verilerini analiz ederek şanzımanın nasıl hareket etmesi gerektiğine karar verir. Arızalı bir şanzıman beyni genellikle araçta vites kilitlenmesine, performans düşüşüne veya diğer sürüş sorunlarına neden olabilir.

Şanzıman beyni değiştirildiğinde, araç arıza modunda çalışabilir ve bazı özellikler devre dışı kalabilir. Bu durum aracın modeline göre değişebilir.

Şanzıman beyni tamir edilebilir. Hydra-Test adı verilen cihazlarla arızalar tespit edilir ve gerekli tamiratlar yapılır. Ancak parça değişimi gerekebilirse ek maliyet oluşabilir.

Şanzıman arızası için ödenmesi gereken miktar farklılık gösterebilir. Genelde ortalama 8-10 bin TL gibi bir maliyet çıkabilir. Manuel ve otomatik şanzıman arızalarının tamir maliyetleri farklı olabilir.

Otomatik vites arızaları, düzensiz bakım, aşırı kullanım, yağ değişimini ihmal etmek gibi nedenlerden dolayı ortaya çıkabilir. Düzenli bakım ve kontrollerle bu tür sorunların önüne geçilebilir.
 

Orthoclase tasi ne ise yarar?

Turbosarjin arac uzerindeki yeri neresidir?

  1. Konular

    1. 1.284.283
  2. Mesajlar

    1. 1.686.347
  3. Kullanıcılar

    1. 32.702
  4. Son üye

Geri
Üst Alt