Modoratör
Yeni Üye
Otomatik viteste sorun olduğu nasıl anlaşılır?
Otomatik şanzımanların arıza belirtileri aşağıdaki gibidir;
- Şanzıman Yağ Kaçağı
- Viteslerin Geç Dolması
- Vites Geçişlerinde Hissedilen Vuruntu.
- Aracın Şanzımanının kompresyon kaçırması
- Vites geçişlerinin stabilizasyonunun kötü olması
Şanzıman türbin arızası nasıl anlaşılır?
Şanzıman türbin arızası nasıl anlaşılır?
Tork Konvertörü Arıza Belirtileri Nelerdir?
- Motor Kontrol Işığı Modern araçlar, Şanzıman Kontrol Modülü (TCM) sayesinde konvertörün çalışmasını izler.
- Titreme.
- Stop Etme.
- Motorun ve Şanzımanın Aşırı Isınması
- Anormal Sesler.
- Motor Performans Sorunları
Otomatik şanzıman beyni ne işe yarar?
Otomatik şanzıman beyni ne işe yarar?
Otomatik şanzımanın bir beyni vardır ve bu beyinin görevi araçtan sensörler yardımıyla bilgi alarak şanzımanın bu bilgilere dayanarak nasıl davranması gerektiğine karar vermektir.
Otomatik şanzıman bozulursa ne olur?
Bunun için otomatik şanzımanlar için özel olarak geliştirilmiş arıza tespit cihazlarından faydalanılır. En çok rastlanan arızalar tork konvertörü ve şanzıman beyni problemidir. Bu tarz bir arızayla karşılaşıldığında araba çekiş anlamında zayıflayacak ya da vites geçişleri zorlaşacaktır.
Otomatik şanzıman neden bozulur?
Otomatik şanzıman neden bozulur?
-Vites geçişleri uygunsuz ve acemice yapılıyor olması. -Şanzıman yağının değişim zamanı geçmesi , yağ değişmemesi. -Aracın ilk kalkışları sert yapılıyor olması , ilk araba çalıştırıldığında motor ısınmadan HIZ yapmaya çalışması. -Şanzımanın periyodik bakımlarının yapılmaması.
Şanzımanda silkeleme nedir?
Şanzımanda silkeleme nedir?
Örneğin ilk kalkışta veya vites değişimlerinde oluşan silkeleme kuvvetle muhtemel baskı balatadan yapar. Ancak hızlanırken oluşan silkelemenin nedeni ateşleme sistemi, yakıt sistemi hatta şaftın bağlantı takozları veya mafsalı olabilir.
Manuel şanzıman neden vuruntu yapar?
Manuel Araç Kalkarken Neden Vuruntu Yapıyor? Manuel araç kalkarken vuruntu yapıyor meselesinin başlıca nedenlerinden birisi baskı balatadır. Baskı balata bir settir ve bu setin aşınmış olması veya baskı balatanın tırnaklarının kırılmış ve zedelenmiş olması bu sorunun başlıca sebebidir.
Şanzıman Türbini ne işe yarar?
Şanzıman Türbini ne işe yarar?
Tork konvertörü (şanzıman türbünü) otomatik vitesli araçlarda şanzıman ile motor arasında mekanik vites kutulu araçlardaki baskı balata ve debriyajın görevini karşılayan, hidrolik yağ basıncından güç alarak kavrama görevi yapan ve motordan aldığı hareketi şanzımana ileten veya iletmeyen aslen türbin olarak adlandırılan …
Şanzıman beyni değişirse ne olur?
Şanzıman beyni değişirse ne olur?
Otomatik şanzımanın beyni arızalanırsa araç, arıza modunda çalışır. Bu modun adı, aracın modeline bağlı olarak 'standart mod' veya başka bir ad olabilir. Böyle bir durumda araç viteste kilitlenir ve aracın bazı özellikleri devre dışı bırakılır.
Şanzıman beyni tamir olur mu?
Şanzıman beyni Hydra-Test adı verilen bir cihaza tabi tutularak tamir edilmesi gereken kısımların tespiti sağlanır. Ardından arızalı kısımların tamiri yapılarak aracın test sürüşleri ile eski sağlığına kavuşması sağlanır. Bu hizmete parça değişimi dahil değildir, ihtiyaca göre böyle bir değişim söz konusu olabilir.
Şanzıman arızası kaç para?
Şanzıman arızası kaç para?
Manuel ve otomatik şanzıman arıza fiyatları birbirinden farklıdır. Şanzıman aracın en önemli parçalarından biridir ve bu parçanın bakımı yapıldıkça ve baskı balata yenilendikçe kolay kolay tamir istemez. Tamir istediğinde ise ortalama 8-10 bin TL masraf çıkarabilir.
Otomatik vites ne zaman bozulur?
Otomatik vites ne zaman bozulur?