Modoratör
Efsanevi Üye
Pazarlamadaki etik konular nelerdir?
Pazarlama etiği, ürünün üretim aşamasında, kullanılan girdide kaliteyi, verilen mesajlarda tutarlı ve doğru olmayı, üründe taahhüt edilen fayda ve yararları sağlamayı, fiyatlandırmada yanıltıcı olmamayı, ürünü söz verilen zamanda ve yerde hasarsız teslim etmeyi, aldatıcı olmayan reklamı, satış sonrası hizmetleri …
Pazarlama ahlaki nedir?
Pazarlama etiği ise; bir işletmenin iş yaptığı çevrede, yerine getirdiği faaliyetlerde, toplumun ahlaki ve etik değerlerini dikkate alması, işletme çıkarlarının yanında, toplum çıkarlarını da düşünerek pazarlama politikalarını belirlemesi ve yürütmesidir.
İş etiği neden önemli?
İş etiği neden önemli?
İş hayatında karşılaşılan dengesizlikleri önlemek ve meslek sahiplerine güven vermek için meslek etiği kuralları gereklidir. Rüşvet, ekonomik kazanç için mesleği kötüye kullanma, adam kayırma gibi davranışlar mesleğin kalitesini düşürebilir. Bu nedenle meslek etiğine uymayanlar mesleğe zarar verirler.
Küresel pazarlama stratejileri nelerdir?
Küresel pazarlama stratejileri nelerdir?
Global pazarlama stratejisi nedir?
- Aynı marka adları
- Tek tip paketleme.
- Standart ürünler.
- Benzer reklam mesajları
- Koordine fiyatlandırma.
- Ürünleri aynı anda kullanıma sunma.
- Koordine satış kampanyaları
Pazarlama iş ahlakı nedir?
Pazarlama etiği, yüzeysel anlamda, pazarlama departmanlarının veya pazarlamacıların tüketicilerle iletişim halindeyken uyguladığı kurallar bütününü oluşturur. Tüketicilerin pazarlama kavramına olumsuz şekilde yaklaşmamasını sağlayan davranışlar veya faaliyetler bütünüdür.
Pazarlama yönelimleri nedir?
Uluslararası pazarlama yönelimleri incelendiğinde dört farklı yönelim gözlenmektedir. Bu yönelimler, Kendine odaklı (Ethnocentric) yönelim, Çok odaklı (Polycentric) yönelim, Bölge odaklıyönelim (Regiocentric) ve Dünya odaklı yönelim (Geocentric)dir.
Pazarlama etiği ne demek?
Pazarlama etiği ne demek?
Bölge odaklı yönelim kısıtlaması nedir?
Bölge odaklı yönelim kısıtlaması nedir?
Bölge Odaklı Yönelim (Regiocentric) Dünya ülkelerini gruplamaya ve benzer ülkeleri aynı bölgesel grup altında toplamaya odaklanır. Pazarlama stratejilerini bölgesel temelde standardize eder ancak bölgeler arası farklılıkları gözetir.
Halkla ilişkiler ve etik nedir?
Halkla ilişkiler uygulamalarında etik, neyin doğru, neyin yanlış olduğunu belirleyen standartlar bütünüdür. Konusunu, insan ve toplumun oluşturduğu bir disiplin olan halkla ilişkilerde ahlaki değerler, gün geçtikçe daha çok ön plana çıkmaktadır.