Program gelistirmede icerik duzenlenirken nelere dikkat edilmelidir?

Modoratör

Yeni Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Program geliştirmede içerik düzenlenirken nelere dikkat edilmelidir?


– İçerik somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora, yakın çevre ve zamandan uzağa doğru sıralanmalıdır. İçerik, bireyin kendi öğrenme şemasını kurmasına izin verecek bir esneklikte düzenlenmelidir. İçerik, öğrencinin elde ettiği bilgi ve becerilere dayanarak geçmişi ve geleceği kestirmesine olanak vermelidir.

Belirtke tablosu hangi amaçla kullanılır?


Belirtke tablosu hangi amaçla kullanılır?
Bu tablo sınama durumlarının düzenlenmesinde, eğitim durumlarının seçiminde, araç gereçlerin hazırlanmasında, ders planlarının yapılmasında gereklidir. Bir eğitim programında yer alan hedef ve hedef davranışlarla, program içeriğinin iki boyutlu bir çizelge üzerinde gösterilmesine "Belirtke Tablosu" denir.

Program içeriği ne demek?


Program içeriği ne demek?
Belirtilen hedeflere ulaşmak için ne öğretelim? Sorusunun cevaplanacağı bölümde öğretilecek konuların, ünitelerin alt alta sıralanması içerik olarak adlandırılabilir. İçerik, hedef ve hedef davranışlara göre seçilir ve düzenlenir.

Program geliştirmede belirtke tablosu neden kullanılmaktadır?


Düzenlenecek öğrenme çalışmalarının seçimini gösterir. Ünitelerin programdaki önemini gösterir. Değerlendirmede kullanılacak olan soru sayısını belirtir. Belirtke tablosunun en önemli işlevi ise, ölçme araçlarını geçerliliğini ve kapsamını sağlamasıdır.

Sınav belirtke tablosu nedir?


Sınav belirtke tablosu nedir?
bir eğitim programında yer alan hedef ve davranışlarla program içeriğini iki boyutlu bir matriks üzerinde gösteren çizelge. söz konusu müfredatın içerdiği konularla hedeflerin karşılıklı yazılıp eşlendiği tablodur. sınav soruları hazırlamadan önce bir öğretmenin kullanacağı önemli kaynaklardan biridir.

Eğitimin 3 temel öğesi nedir?


Eğitimin 3 temel öğesi nedir?
EĞİTİMİN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ: ÖĞRENME, ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN.

Program tasarım yaklaşımı nedir?


Program tasarımında temele alınan öğe yaklaşımın özelliklerini oluşturur. Program temeli değişmeye evrensel bilgidir. Temelleri daimicilik ve esasicilik akımlarına dayanır. Öğretmen merkezli olup davranış değişikliğinden çok o konunun öğrenilmesi önemlidir.

Içerik geliştirme nedir?


Içerik geliştirme nedir?
İçerik Geliştirme markalar için pazarlama, ticari ilişkiler ve işletme stratejisi gibi önemli amaçlar doğrultusunda, belirli değere sahip içerik oluşturmayı ifade etmektedir.
 
Program geliştirmede içerik düzenlenirken dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır. İşte bazı dikkat edilmesi gereken hususlar:

1. **Sıralama:** İçerik somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora, yakın çevreden uzak çevreye doğru sıralanmalıdır. Bu sıralama, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamasına ve öğrenme süreçlerini desteklemesine yardımcı olur.

2. **Esneklik:** İçerik, bireyin kendi öğrenme şemasını kurmasına izin verecek şekilde esnek olmalıdır. Her öğrencinin farklı öğrenme stilleri ve hızları olduğunu göz önünde bulundurarak içeriği esnek bir yapıda düzenlemek önemlidir.

3. **Öngörülebilirlik:** İçerik, öğrencinin elde ettiği bilgi ve becerilere dayanarak geçmişi ve geleceği kestirmesine olanak vermelidir. Bu şekilde öğrenciler, konular arasındaki bağlantıları daha iyi kurabilir ve konuyu daha derinlemesine anlayabilir.

4. **Belirtke Tablosu:** Belirtke tablosu, eğitim programında yer alan hedef ve hedef davranışlarla program içeriğinin iki boyutlu bir çizelge üzerinde gösterilmesini sağlar. Bu tablo, sınama durumlarının düzenlenmesinde, eğitim durumlarının seçiminde ve ders planlarının yapılmasında kullanılır.

5. **Program Tasarım Yaklaşımı:** Program tasarımında temel alınan öğe yaklaşımın özelliklerini oluşturur. Program tasarımı, daimicilik ve esasicilik akımlarına dayanır ve öğretmen merkezli olup öğrenmenin önemi vurgulanır.

İçerik geliştirme ise markalar için pazarlama, ticari ilişkiler ve işletme stratejisi gibi amaçlara yönelik belirli değere sahip içerik oluşturmayı ifade eder. Bu süreçte hedef kitleyi etkilemek, markayı güçlendirmek ve belirli hedeflere ulaşmak için içerik oluşturulur.
 

10 sinif Kimya konulari nelerdir?

Anayasa Mahkemesine basvuru bekletici mesele yapilir mi?

  1. Konular

    1. 1.282.236
  2. Mesajlar

    1. 1.682.060
  3. Kullanıcılar

    1. 32.029
  4. Son üye

Geri
Üst Alt