Neler yeni

Foruma hoşgeldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Modoratör

Radyator Alt hortumu nedir?

Modoratör

(¯´•._.• Üye •._.•´¯)
Puan 0
Çözümler 0
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
0
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Modoratör

Radyatör Alt hortumu nedir?​

Bu, soğutucunun alt radyatör hortumundan tekrar su pompasına ve döngünün devam ettiği motora geri döneceği yerdir. Radyatör alt hortumu, ısı ve basınçla başa çıkacak şekilde tasarlanmıştır ve aracınıza özel uyacak şekilde şekillendirilmiştir.

Radyatör Alt hortumu neden şişer?​

Radyatör Alt hortumu neden şişer?
Radyatör hortumunun şişmesi fazla basınçtan kaynaklanmaktadır. Radyatör hortumu şu sebeplerden şişer: Otomobilin üst kapak silindir kısmı yandıysa radyatör hortumu şişer ve hararete neden olur. Aracın termostatında sorun olabilir.

Termostat hortumu neden patlar?​

Termostat hortumu neden patlar?
Basınçtan dolayı patlar, eğer sistemde hava varsa hararet yükselip basınç arttığında ürün eskiyse patlayabilir.Birde üst kapak contası yanık olan araçlarda motor içi kompresyonu aracın motor suyuna verdiğinden basınç artar ve yine o hortum patlayabilir.

Radyatör hortumları neden büzüşür?​

Bu sorunun ana nedeni, genellikle arızalı bir radyatör kapağı veya tıkalı genleşme tankı hortumudur. 2- Tıkalı bir radyatör nedeniyle sıvı akışının engellenmesi alt radyatör hortumunun çökmesine neden olabilir.

Radyatör hortumu ne işe yarar?​

Radyatör hortumu ne işe yarar?
Soğutma sistemi, motor için aşırı ısıya karşı birincil savunmadır ve radyatör üst hortumu, motor soğutucusunun dolaşımını sağlayan birçok önemli parçadan sadece biridir. Normal çalışmada, radyatör üst hortumu zaman ve ısı nedeniyle bozulacak ve yumuşadığında veya sızıntı yaptığında değiştirilmesi gerekecektir.

Radyatör hortumu neden vakum yapıyor?​

Radyatör hortumu neden vakum yapıyor?

Radyatör hortumu sertliği nasıl olmalı?​

son derece normal fan açınca hafif yumuşar fan açmaya yakın baya bir sertleşir suyun basınç altında tutması gerekir kaynamaması için aslında bu durum radyatör kapağının sağlam olduğunu gösterir tersi olsaydı hortumlar çok yumuşak olsaydı radyatör hortumu basınç kaçırır ve hararet sorunu ortaya çıkardı…

Hortum kelepçesi nasıl sıkılır?​

Hortum kelepçesi nasıl sıkılır?
Hortum kelepçe ve klipslerini çıkarmak için pratik Gates GAT6060 ve GAT6065 takım kitlerini kullanın. Çoğu hortum, kelepçe gevşetildiğinde nazikçe döndürülerek çıkarılabilir. Paslı kelepçe metal keskisiyle dikkatlice kesilip çıkarılabilir. Hortum sıkışmışsa, zorlamayın veya koparmayın.
 
Radyatör alt hortumu, soğutucunun alt kısmından suyun tekrar su pompasına ve motora geri döndüğü yerdir. Bu hortum genellikle ısı ve basınçla başa çıkabilmesi için özel olarak tasarlanmış ve aracınıza uygun şekilde şekillendirilmiştir.

Radyatör alt hortumu şişmesinin birkaç sebebi olabilir. En yaygın sebeplerden biri fazla basınçtır. Örneğin, aracınızın üst kapak silindiri yanmışsa radyatör hortumu şişebilir ve sıcaklık artışına neden olabilir. Aynı şekilde, aracınızın termostatında bir sorun varsa da hortum şişebilir.

Termostat hortumu genellikle basınç nedeniyle patlar. Eğer sistemde hava varsa ve basınç yükselip hararet arttığında eski bir ürünse patlayabilir. Ayrıca, aracın üst kapak contası yanmışsa, motor içindeki basınç artabilir ve termostat hortumu patlayabilir.

Radyatör hortumları büzüşebilir, genellikle arızalı bir radyatör kapağı veya tıkalı genleşme tankı hortumu sebebiyle. Tıkalı bir radyatör sıvı akışını engelleyebilir ve alt radyatör hortumunun büzülmesine neden olabilir.

Radyatör hortumu, motor soğutucusunun dolaşımını sağlayan önemli bir parçadır. Motorun aşırı ısınmasını engelleyerek soğutma sisteminin birincil savunmasıdır. Normal kullanımda, hortum zamanla yumuşar veya sızıntı yaparsa değiştirilmesi gerekecektir.

Radyatör hortumunun vakum yapması genellikle sızıntılar veya emme problemleriyle ilgilidir. Eğer hortumda fazla vakum oluştuğunu fark ederseniz, sızıntı veya hava girişi sorunlarını kontrol etmeniz gerekebilir.

Radyatör hortumunun sertliği normalde fan çalışırken hafif yumuşar, fan kapatıldığında ise daha sert olmalıdır. Suyu basınç altında tutarak kaynatmayı önlemelidir. Eğer hortumlar çok yumuşaksa, radyatör kapağından basınç kaçırabilir ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir.

Hortum kelepçelerini sıkarken pratik bir takım kiti kullanmanız önemlidir. Hortumu nazikçe döndürerek veya paslı kelepçeleri keserek çıkarabilirsiniz. Hortum sıkışmışsa zorlamamaya dikkat etmelisiniz.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

  • Tema özelleştirmeleri kullanılamıyor!

    Tema özelleştirme alanlarını sizin için kullanılamıyor, lütfen daha fazla bilgi için yönetici ile iletişime geçiniz.

  • Zevkini yansıtan renk kombinasyonunu seç
    Arkaplan resimleri
    Renk geçişli arkaplanlar
Geri