Modoratör
Yeni Üye
Sanal kavram nedir?
Türk Dil Kurumu'nun karşılığını sanal olarak belirlediği, gerçekte var olmayan kavramlar, olgular ve mekanlar için kullanılır. Terimin kökü 'sanmak' fiilinden gelmektedir. Dolayısıyla sanal bir kavram gerçek ya da var olan değildir. Ancak yine de gerçeğin karşıtı da; yani sahte ya da yanlış da değildir.
İş kavramı nedir?
İş kavramı nedir?
Fizikte, bir kuvvetin bir cisim üzerine etki ettiğinde ve kuvvetin uygulama yönünde değişiklik olduğunda iş yaptığı söylenir. Örneğin, bir valizi yerden kaldırdığınızda, valiz üzerine yapılan iş kaldırıldığı yükseklik süresince ağırlığını kaldırmak için aldığı kuvvettir.
Sanal gerçeklik ve 3 boyutlu sanal ortamlar nedir?
Sanal gerçeklikte 3D ortamlar görüntünün yanısıra duyma, hareket gibi başka duyulardan da yararlanır. Sanal gerçeklik yaygın olarak gerçek hayatta var olan ya da olmayan yerlerin en az 3 boyutlu olarak bilgisayar ile yeniden oluşturulması ve gerçek gibi deneyimi sunması için kullanılmaktadır.
Sanal gerçeklik kavramını ilk kullanan kişi kimdir?
Sanal gerçeklik kavramını ilk kullanan kişi kimdir?
Sanal gerçeklik terimi aynı zamanda sanal ger- çekliğin öncüsü olarak kabul edilen Jaron Lanier tarafından kullanılmıştır (Lanier, J. 1989).
Sanal gerçeklik için ne gerekli?
Bir sanal gerçeklik uygulamasını gerçekleyebilmek için 3 temel bileşen gereklidir. Bunlardan ilki bir uygulamayı veya oyunu çalıştırabilecek bilgisayar, konsol veya akıllı telefon. İkinci bileşen ise gözlerin önüne ekranı (Bir akıllı telefon ekranı olabilir) sabitleyen ve muhafaza eden bir kulaklık seti.
Sanal gerçeklik nedir nerelerde kullanılır?
Sanal gerçeklik nedir nerelerde kullanılır?
Bu ortam eğitim, mimarlık, tıp, sanat, mühendislik gibi farklı disiplinlere ait insanların fikir alış-verişinde bulunmalarına olanak sağlıyor. Örneğin; kişi eğer sanal ortama bilgisayarı üzerinden katılım gerçekleştiriyorsa bu eylem ortak katılımlı ortama dahildir.
İş ve çalışma nedir?
ÇALIŞMA KAVRAMI "Çalışma", yaşamın sürekliliğini sağlayan sosyal bir faaliyet olarak, geçmişi insanlığın varoluşuna kadar uzanan, insan yaşamının en merkezi alanlarından biridir. Genellikle çalışma kavramıyla iş, istihdam, emek ya da meslek gibi kavramların aynı anlamda kullanıldığı görülmektedir.
Sanal gerçeklik nedir kullanım alanları nelerdir?
Sanal gerçeklik nedir kullanım alanları nelerdir?
Sanal gerçeklik, ilk izlenimde oyun tabanlı olduğu düşünülse de; farklı sektörlerde ve konularda gün geçtikçe büyüyen uygulama alanları sunuyor. Şu anda dünyada ivme kazanan 5 temel kullanım alanından söz edilebilir: Eğlence, Mimarlık-İnşaat, Eğitim, Sağlık ve Kültür-Turizm.
Sanal gerçeklik kavramı ilk kez ne zaman ve kim tarafından?
Sanal gerçeklik kavramının ilk ortaya çıkışı 1950'lere Ray Bradbury'e kadar uzansa da pek çok kişi tarafından sanal gerçeklik kavramının gerçek yaratı- cısı olarak kabul edilen kişi bir bilim kurgu yazarı olan William Gibson'dır (Oppenheim, 1993).
Sanal gerçeklik gözlükleri ne zaman çıktı?
Sanal gerçeklik gözlükleri ne zaman çıktı?
Yeni teknoloji taslağının kabuğundan çıkarılıp şekillenmesinin ardından, Ivan Sutherland 1968 yılında ilk VR (sanal gerçeklik) gözlüğü üreterek sanal gerçeklik dünyasının kurallarını oluşturmaya başlıyor.
Sanal gerçeklik ortamı nasıl yapılır?
Sanal gerçeklik uygulamalarında kullanıcı hangi yöne bakarsa baksın yüze monte edilen ekran kullanıcının hareketlerini takip ediyor. Sanal gerçeklik cihazları her bir göz için bir veya iki ekranla gönderilen iki yayını kullanır. Ayrıca göz ile yayın cihazı arasına yerleştirilen lensler de bulunmaktadır.
Sanal gerçeklik donanımları nelerdir?
Sanal gerçeklik donanımları nelerdir?
Bilgisayar, konsol, akıllı telefon vb. cihazlar. Ekranı muhafaza edebilecek bir kulaklık seti. Cihazın kontrol mekanizmasına hizmet eden ve kullanıcı hareketlerini takip edebilen bir ekipman. Koku alma, dokunma gibi duyulara hitap eden sanal gerçeklik cihazları için gerekli donanımlar.
Sanal gerçeklik neden önemli?
Sanal gerçeklik teknolojisi, sanal dünyayı gerçek hayatta deneyimlemeyi mümkün kılmaktadır. Temelde, kullanıcının kurgulanmış ya da simüle edilmiş ortama katılmasını sağlar. Bu sayede hem eğlence sektöründe hem de çeşitli faaliyet alanlarında ihtiyaç duyulan etkileşim, dijital bağlamda yaratılabilir.