Modoratör
Yeni Üye
Satış Gücü yönetimi aşamaları nelerdir?
Satış gücü yönetimi ise İşletmede bulunan satışçıların işe alınması, eğitilmesi, seçilmesi, satış işlemlerinin plan ve organizasyonu, satışçıların performanslarının değerlendirilmesi gibi iş ve işlemlerle uğraşır.
Satış Gücü kurma nedir?
Satış Gücü tüm sistemin doğru kurgulanması, doğru stratejiler ile yönetilmesi ve tüm bileşenlerinin etkin kullanımı ile kazanca dönen sonuçlarının ulaştığı noktadır. Şirket için gerçek bir güçtür. Satış seviyesi iyi, fakat "satış gücü" olmayan şirketin değişen pazar şartlarından etkilenmeden büyümesi mümkün değildir.
Satış Yönetimi görevleri nelerdir?
Satış Yönetimi görevleri nelerdir?
Satış müdürünün başlıca görevleri şunlardır;
- Yıllık satış bütçesinin hazırlamak,
- Yeni pazarlar araştırarak, müşteri ziyaretleriyle yeni bir portföy oluşturmak ve ekip yönetmek,
- Ziyaret, teklif ve satış bilgilerini içeren raporlarları hazırlanmak.
- Satış bütçelerinin aylık olarak analizlerini yapmak ve raporlamak,
Satış kotaları nelerdir?
Satış kotaları nelerdir?
(Sales quotas) Bir satıcının satacağı mal miktarının belirli bir hacimle sınırlandırılması. Satış kotaları mal miktarı veya satış değeri olarak belirlenmiş olabilir. Satış kotalarının belirlenmesi genellikle piyasada rekabeti sınırlandırmayı veya monopolcü duruma geçmeyi amaçlayan uygulamalardır.
Satış gücünü etkili kılan faktörler nelerdir?
Satış elemanları- nın verimliliğini etkileyen faktörler genel olarak: Ekonomik faktörler; ücret artışı, primli ücret ve ekonomik ödül faaliyetleri şeklinde üçe ayrılmaktadır. Fiziki fak- törler; satış elemanlarının çalışma ortamını ilgilendiren faktörlerdir.
Satış kotası ne demek?
Satış örgütü nedir?
Satış örgütü nedir?
Satış Örgütü Örgüt, aynı amaca yönelik farklı görevleri olan bireyler arasında işbirliğini, uyumu sağlamaktır. Satış örgütü ise, işletmenin satış amaçlarının gerçekleşmesine yönelik olup, satış ve satış pozisyonlarının ve bu pozisyonlar arası ilişkilerin oluşturulmasını içerir.