<
Modoratör
Yeni Üye
Tüketiciler bir mal satın aldığında hangi tür fayda sağlanmış olur?
Sembolik fayda; ürün veya hizmetinizi satın alıp tüketmenin dışsal avantajlarını yansıtıyor. Tüketici yalnızca bir ürünün fonksiyonel özelliklerinden fayda sağlamıyor o ürün ve hizmetin kullanılmasından ötürü de tüketiciye fayda sağlıyor.
Rutin tepki davranışı nedir?
Rutin tepki davranışı nedir?
Bunlardan birincisi sürekli kullandığı çamaşır suyu bittiği anda alışveriş listesine yazması ve alışverişe çıktığı anda alması programlanmış satınalma kararıdır. Çiğdem'in bu davranışı rutin tepki-davranışı olarak adlandırılır. Çamaşır suyunu alırken hiç zorlanmaz, çünkü sürekli kullanıyor ve memnun.
Yeni bir ürün piyasaya sunmak için var olan bir markayı kullanmaya ne ad verilir?
Yeni bir ürün piyasaya sunmak için var olan bir markayı kullanmaya ne ad verilir?
"Marka Genişlemesi" (Brand Extension) kavramı genel olarak firmanın oluşturulmuş bir marka ismini yeni bir ürünü piyasaya sürmek için kullanmasıdır. Yani yeni ürünün mevcut marka ismi ile ya da mevcut marka ile yeni bir markanın bileşimi olan bir marka ismiyle sunulmasıdır.
Somut maddi ürün nedir?
İnsan ihtiyaçlarını karşılama özelliği taşıyan araçlara, ürün ya da hizmet adı verilir. Bu araçlardan dokunulabilir olanlar (somut) ürün, dokunulamaz olanlar (soyut) ise hizmet olarak adlandırılır.
Şekil faydası ne demek?
Şekil faydası ne demek?
Şekil Faydası: Üretilen ürünün üretildiği, materyallerden daha fazla yararlı olması durumunda gerçekleşir. Örneğin bir üreticinin kredi kartını üretmesi ile insanlara kredi kartını oluşturan hammaddeden daha fazla yarar sağlamaktadır.
Rutin satın alma davranışı nedir?
Rutin satın alma davranışı nedir?
Rutin satın alma: Çok fazla düşünmeden, yeni bilgi toplamadan, eski bilgi ve deneyimlere dayanarak yapılan satın alma davranış tipidir. Diş macunu, paket süt çikolata vb. Tepkisel satın alma:Tüketiciler bazen de belirli ürünleri hiç düşünmemişken, planlamamışken tepkisel olarak satın alırlar.
Klasik marka yönetimi unsurları nelerdir?
Marka kimliği belirlendikten sonra, bir markanın temellerinin atılması için 4 ana faktör bulunmaktadır. Marka yönetiminde marka kimliği var olmadan bu unsurların var olması zordur hatta imkânsızdır. Bu unsurlar; marka konumlandırması, marka isim seçimi, marka çeşitleri, marka geliştirme stratejilerinden oluşur.