Modoratör
New member
Türkiye PISA da neden başarısız?
Bu sonuçlar, Aydın, Sarıer ve Uysal (2012)'ın çalışmasındaki PISA'daki başarısızlığın nedeninin Türk Eğitim Sistemi'nin öğrencilerin iletişim kurma ve problem çözme yeteneğini geliştirme konusunda eksiklikleri olduğu sonucuyla da tutarlıdır.Finlandiya neden PISA sınavlarında başarılıdır?
Finlandiya'nın PISA da elde ettiği başarısının altında yatan en önemli sebeplerin başında öğretmen yetiştirme programı gelir (Simola, 2005).PISA kimlere uygulanır?
PISA kimlere uygulanır?Açılımı "Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı" olan PISA, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır.
PISA nın önemi nedir?
PİSA'nın temel amacı, öğrencilerin okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma becerisini ölçmektir. Ayrıca gençlerimizi daha iyi tanımak; onların öğrenme isteklerini, derslerdeki performanslarını ve öğrenme ortamları ile ilgili tercihlerini daha açık bir biçimde ortaya koymaktır.PISA sınavı tam puan kaç?
PISA kapsamında öğrenciler "okuma, matematik ve fen" alanlarında verdikleri yanıtlara göre 1'den 6'ya kadar gruplara ayrılıyorlar ve en üst düzey "5 ve 6. seviye" olarak tarif ediliyor. Rapora göre Türkiye'de öğrencilerin sadece küçük bir kısmı en azından bir alanda yüksek (5 ve 6 seviyesinde) başarı gösterdi.Türkiye okuduğunu anlamada kaçıncı sırada 2021?
Türkiye okuduğunu anlamada kaçıncı sırada 2021?Onu sırasıyla Singapur, Hong Kong ve Estonya izlemişti. Türkiye okuduğunu anlamada 466 puan, matematikte 454 puan ve fen bilimlerinde 468 puan alarak OECD averajının altında kalmıştı. TIMSS araştırması nedir?
PISA'nın 2022 yılına yönelik araştırma kapsamında geliştirilen başarı testleri ve anketleri ülkemizde 15 Nisan-15 Mayıs 2022 tarihleri arasında uygulanacak.
Finlandiya'da özel okul kavramı bulunmuyor. Herkes koşulsuz bir fırsat eşitliği olan ülkede isteyen her öğrenci üniversiteye gidebiliyor. Normal uygulanan sınav sistemleri yerine öz değerlendirme var. Eğitimciler "kaybedecek tek bir öğrenci bile yok" yaklaşımı ile hareket ediyor ve motivasyonlarının temel kaynağı bu.