Modoratör
Yeni Üye
V kayışı arızası nasıl anlaşılır?
Arızalı bir alternatör kayışının en yaygın 6 belirtisi şunlardır:
- 1- Akü Uyarı Lambası Yanar.
- 2- Motor Soğukken Cıyaklama Sesi.
- 3- Hidrolik Direksiyon Sertleşmesi.
- 4- Yanıp Sönen ve Kararan Işıklar.
- 5- Ani Stop Etme.
- 6- Akünün Bitmesi.
V kayışı ve triger kayışı aynı mı?
V kayışı, bir diğer adıyla alternatör kayışı, krank milinden aldığı gücü klima motoru, şarj dinamosu ve motor soğutma sistemindeki su pompasına aktarmaya yarayan bir parçadır. Triger kayışı ile aynı maddeden yani kauçuktan imal edilir. V kayışı değişimi zamanı genellikle araçtan araca fark eden bir döngü değildir.
V kayışı gevşek olursa ne olur?
V kayışı gevşek olursa ne olur?
V kayışı gevşek olursa ne olur? V kayışının sağlıklı çalışması için doğru bir gerginlikte olması gerekir. Gevşek bir V kayışı araç çalıştıktan birkaç saniye sonra ötme yapar, zamanından çok önce yıpranır ve kopma riski taşır.
V kayışı kaç km de değişir?
V kayışı kaç km de değişir?
V kayışı değişim süresi otomobilin marka ve modeline göre değişiklik gösterebilmektedir. Ancak bu kilometre aralıkları ortalama 60 bin kilometre olarak belirtilmektedir.
Triger ve V kayışı ne zaman değişir?
Triger kayışının değişimi sadece ömrünü doldurduğu zaman gerçekleştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre katedildiyse triger kayışı kontrol edilir ve çoğunlukla değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir.
Araba kayışı neden kopar?
Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.
V kayışı değişmeli mi?
V kayışı değişmeli mi?
Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir. V kayışı değişimi yapılırken gerginin sıkı olması v kayışının kopmasına neden olabilir.