Yapı kayıt belgesi iptal olursa ne olur?
Yapı Kayıt Belgesi iptal edilen yapı "imar mevzuatına aykırı" yapı konumuna düşmektedir. Bu nedenle, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce belediye veya il özel idaresine de bildirimde bulunulmakta ve İmar Kanunu'nu göre işlem yapılması istenilmektedir.
Imar barışı iptal olunca ne olur?
İmar Barışı düzenlenmesi kapsamında 81 ilde başlatılan denetimler sonucu, mevzuata aykırı başvurular hakkında belge iptalleri ve yıkımlar başladı. Yapı Kayıt Belgesi iptal edilen yapılar, kaçak yapı statüsüne girdiğinden ilgili yapılar yıkım ve para cezasıyla da karşı karşıya kalacak.
YAPI kayıt belgesi neden iptal edilir?
YAPI kayıt belgesi neden iptal edilir?
Buna göre Yapı Kayıt Belgesinin iptal sebepleri şu şekildedir;
- Yapı Kayıt Belgesi alınan yapının 31 Aralık 2017 tarihinden sonra yapıldığının tespit edilmesi,
- İmar barışı kapsamında olmayan alanlarda bulunan yapı hakkında yapı kayıt belgesi alınması,
Imar affından sonra tapu nasıl alınır?
Imar affından sonra tapu nasıl alınır?
Resmi kurumlara İmar Barışı'ndan yararlandığınızın bildirilmesi. İskanlı tapu için bina projesinin hazırlanması Bina zemin tespit tutanağının Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'ne onaylatılması, belediyeden 'iskan olur' yazısının alınması İmar Barışı dosyasının tapuya teslim edilmesi.
Yapı kayıt belgesi alınan ev satılır mı?
5-) Yapı Kayıt Belgesi alan kişi bu belge ile yapının satışını yapabilir mi? Bu belge alındıktan sonra kat mülkiyetine geçilmesi durumunda kendi bağımsız bölümünü satılabilir.
Imar barışında Yapı kayıt belgesi aldıktan sonra ne yapılacak?
3194 sayılı kanunun geçici 16. maddesi uyarında imar barışından faydalanarak Yapı Kayıt Belgesi alan yapı sahipleri yapılarını tapuya tescil etmek istediklerinde bir Harita Mühendisi tarafından zemin tespit tutanağı hazırlatmaları gerekmektedir.
Yapı kayıt belgesi ne zamana kadar geçerli?
Yapı kayıt belgesi ne zamana kadar geçerli?
MADDE 4 – (1) Yapı Kayıt Belgesi 31/12/2017 tarihinden önce yapılmış yapılar için verilir. Yapı Kayıt Belgesi için müracaatın 31/10/2018 tarihine kadar yapılması ve Yapı Kayıt Belgesi bedelinin 31/12/2018 tarihine kadar ödenmesi gerekir. Başvuru ve ödeme süresini bir yıla kadar uzatmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
Yapı kayıt belgesi alınan yer yıkılabilir mi?
Yapı kayıt belgesi alınan yer yıkılabilir mi?
3194 sayılı İmar Kanunu'nun 16. maddesiyle getirilen İmar Barışı'ndan faydalanan yapılara Yapı Kayıt Belgesi verilmişti. Yapı Kayıt Belgesi başvuru sistemi tamamen beyan esasına dayalı olarak kurulmuş, başvurular e-devlet üzerinden alınmış ve Yapı Kayıt Belgesi düzenlenmeden önce herhangi bir denetim yapılmamıştı.