Son Konular

Yelkenli tekneler arasindaki gecis ustunlugu neye gore belirlenir?

Modoratör

Efsanevi Üye
Katılım
23 Şubat 2025
Mesajlar
92.455
Tepkime puanı
1
Puan
0
Yaş
69
Konum
Türkiye
Credits
0

Yelkenli tekneler arasındaki geçiş üstünlüğü neye göre belirlenir?


İki yelkenli tekne karşılaştığında, rüzgarı farklı bordalardan alıyorlarsa, rüzgarı iskeleden alanı(yani diğer teknenin kırmızı borda fenerini göreni) diğerine yol verir; rüzgarı aynı bordalardan alıyorsa, rüzgar üstünde olanı, rüzgar altında olanına yol verir.

Geminin limandan ayrılmasına ne denir?


Aborda: Bir teknenin diğer tekneye bordasını vererek yanaşması. Bu şekilde yanaşmaya aborda olmak denir. Abosa: Dur ya da geçici olarak tut anlamında kullanılan kumanda. Abramak: Fırtınalı havalarda gemiyi istenilen şekilde idare edebilmek.

Yelkenli tekneler rüzgar karşıdan esmesine rağmen nasıl ileri doğru hareket edebilmektedir?


Yelkenli tekneler rüzgar karşıdan esmesine rağmen nasıl ileri doğru hareket edebilmektedir?
Bir yelkenli de üzerindeki rüzgar kuvveti ve salma kuvveti bileşkesinden dolayı ileri doğru hareket eder. Neden geriye doğru hareket etmediği ise fizik derslerindeki vektörlerle ilgilidir, çünkü yelkenin yaptığı kuvvet pruva hattına doğrudur ve bu da yelkenliyi ileriye götürür.

Büyük yelkenli gemiye ne denir?


Kalyon. Genel anlamda bütün yelkenli gemilere kalyon denilmekle birlikte bu isim altında en büyük üç direkli gemiler için kullanılıyordu. İlk büyük kalyonlar, Osmanlı donanmasının henüz kuruluş aşamasında olduğu II. Bayezid döneminde Kemal Reis tarafından yapılmıştı.

Iki tekne karşılaşırsa ne olur?


İki yelkenli tekne karşılaştığında, iskele kontra olan (diğer bir deyişle rüzgarı iskele tarafından alan) tekne diğerine yol verir. Eğer her ikisi de aynı kontrada hareket ediyorsa, rüzgarüstünde olan tekne rüzgaraltında olan teknenin yolundan çekilmelidir.

Hangi tekne yol vermeli?


Hangi tekne yol vermeli?
Seyir halindeki bir tekneye gerisinden yaklaşan makineyla yürütülen veya yelkenli olsun, her tekne yol verir. Diğer bir deyişle, yetişilen geminin Pruva-Pupa hattının gerisine doğru 45 derecelik açı içinde yaklaşan her tekne ona, yetişen tekne olarak yol vermelidir.

Mezestre ne demek?


"MEZESTRE" Kelimesinin Anlamı Yariya kadar indirmek.

Bir denizde rüzgar yardımıyla hareket eden yelkenli üzerine hangi kuvvetler etki eder?


Rüzgar yelkenlere kıç taraftan vururken yani pupa seyrindeyken itme kuvveti etkisini gösterir. Emme kuvveti : Rüzgara karşı seyreden bir yelkenlinin, yelkenleri üzerinde emme kuvveti oluşur.

Yelkenli Tekneler rüzgarın itme kuvveti ile hareket eder mi?


Yelkenli Tekneler rüzgarın itme kuvveti ile hareket eder mi?
Yelkenlinin Çalışma Prensibi İtme Kuvveti: Rüzgarın esmesiyle oluşan enerjiden doğan kuvvete verilen addır. Yelkenin hareket etmesi için en temel ilkedir ve dik şekilde etki eder. Rüzgar yelkenlere kıç taraftan vurduğunda itme kuvvetinin etkisi görülür. Yelkenli tekneler rüzgarın tam üzerine doğru seyir edemezler.

Yelken direğine ne denir?


GRANDİ DIREĞİ : Birden fazla direkli gemilerdeki en yüksek direk. GÜVERTE : Gemilerde ve teknelerde bastan kıça kadar döşenmis tahta veya madeni platform döşeme.

Hangi tekne yol vermelidir?


Iki tekne karşı karşıya gelirse ne olur?


Iki tekne karşı karşıya gelirse ne olur?
Motorla Hareket Eden İki Tekne Karşılaştığında Eğer yolları birbirine kesişecek şekilde karşılaşıyorlarsa, sancak tarafında kalan tekneye diğeri yol vermelidir. Dar kanallarda ise temel kural herkesin kendi sancak tarafında yol almasıdır.

Karşıdan karşıya geçmek zorunda olan bir tekne nasıl geçer?


(c) Bir tekne mümkün olduğu kadar, trafik şeritlerinde karşıdan karşıya geçmekten kaçınacaktır. Fakat böyle bir geçiş zorunluluğunda olduğu zaman, geçişi uygulayabileceği kadar genel trafık akımı yönüne dik açıya en yakın bir açı ile yapacaktır.

Trafik ayırım düzeninin olduğu yerde karşıdan karşıya geçmek zorunda olan bir tekne nasıl geçecektir?


Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü neden önemlidir?


Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü neden önemlidir?
Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü yada denizciler tarafından kullanılan adıyla Colreg, denizde gemilerin emniyetli seyir yapması için oluşturulmuş kurallar bütünüdür. Gemilerin yaptıkları kişisel hatalar nedeniyle yapılan soruşturmalar incelendiğinde her zaman başvurulan bir önemli bir kaynaktır.

Trafik ayrımının olduğu yerde tekne karşıdan karşıya nasıl geçer?


(c) Bir tekne mümkün olduğu kadar, trafik şeritlerinde karşıdan karşıya geçmekten kaçınacaktır. Fakat böyle bir geçiş zorunluluğunda olduğu zaman, geçişi uygulayabileceği kadar genel trafik akımı yönüne dik açıya en yakın bir açı ile yapacaktır.

Aynı kontra seyreden iki teknede yol önceliğini ne belirler?


Tekne karşıdan karşıya nasıl geçer?


Tekne karşıdan karşıya nasıl geçer?
(b) Trafık ayırım düzenleri kullanan bir tekne :
- (i) Uygun trafik şeridinde, o şeridin genel trafik akımı yönünde ilerleyecektir.
- (ii) Uygulanabildiği kadar trafik ayırım hattı veya ayırım bölgesinden açık bulunacaktır.
- (iii) Normal olarak, şeridin bitiminde trafik şeridine girecek veya çıkacaktır.
 
Yelkenli tekneler arasındaki geçiş üstünlüğü genellikle "Rüzgarın hangi bordadan alındığına" göre belirlenir. Eğer iki yelkenli tekne karşılaştığında, rüzgarı farklı bordalardan alıyorlarsa, rüzgarı iskele bordadan alan (diğer teknenin kırmızı borda fenerini gören) tekne, diğerine yol verir. Ancak eğer her iki tekne de aynı bordadan rüzgar alıyorsa, rüzgar üstünde olan tekne, rüzgar altında olan tekneye yol vermelidir.

"Geminin limandan ayrılmasına" ise "Aborda" denir. Bu terim, bir teknenin diğer tekneye bordasını vererek yanaşması anlamına gelir. Eğer gemi fırtınalı havalarda istenilen şekilde idare edebilmek için manevra yapmak zorunda kalıyorsa, buna da "Abramak" denir.

Yelkenli tekneler, rüzgarın itme kuvveti ve salma kuvveti bileşkesi sayesinde ileri doğru hareket edebilirler. Yelkenli teknelerin hareketi, rüzgarın yarattığı itme kuvveti ve yelkenlerin yarattığı salma kuvveti ile oluşan bileşke kuvveti sayesinde gerçekleşir. Bu nedenle yelkenli tekneler, rüzgarın karşıdan esmesine rağmen ileri doğru hareket edebilirler.

Büyük yelkenli gemiye "Kalyon" denir. Genel anlamda bütün yelkenli gemilere kalyon denilse de, bu terim en büyük üç direkli gemiler için kullanılmaktadır. Osmanlı donanmasının II. Bayezid döneminde Kemal Reis tarafından yapılan ilk büyük kalyonlar, bu tür gemilerin örneklerindendir.

Eğer iki tekne karşılaşırsa, iskele kontra olan tekne diğerine yol vermelidir. Yani, rüzgarı iskele tarafından alan yelkenli tekne, diğerine yol vermelidir. Eğer her iki tekne de aynı kontrada hareket ediyorsa, rüzgarüstünde olan tekne, rüzgaraltında olan teknenin yolundan çekilmelidir.

Yol vermeye gelince, seyir halindeki bir tekneye gerisinden yaklaşan herhangi bir tekne, makineyle yürütülen ya da yelkenli olsun, yol vermelidir. Bu durumda, yetişilen geminin Pruva-Pupa hattının gerisine doğru 45 derecelik açı içinde yaklaşan her tekne, ona yol vermelidir.

"Mezestre" terimi, "yelkenleri yarıya kadar indirmek" anlamına gelmektedir. Yani teknenin yelkenlerini yarısına kadar indirmek veya azaltmak için kullanılan bir ifadedir.

Yelkenli teknelerin rüzgarla hareket etmesinde etkili olan kuvvetler arasında rüzgarın itme kuvveti ve emme kuvveti bulunmaktadır. Rüzgarın yelkenlere yaptığı itme kuvveti, yelkenli teknelerin ileri doğru hareket etmesini sağlar. Aynı şekilde, rüzgara karşı seyreden bir yelkenlinin yelkenleri üzerinde emme kuvveti oluşur ve bu da hareketini etkiler.

Son olarak, yelkenli teknelerin hareketi esasen rüzgarın yarattığı itme kuvveti ile gerçekleşir. Yelkenlinin çalışma prensibi olarak "itme kuvveti" temel alınır ve yelkenlerin dik şekilde etki ettiği kabul edilir. Rüzgar yelkenlere kıç taraftan vurduğunda, itme kuvvetinin etkisi görülür ve yelkenli tekneler ileri doğru hareket ederler.
 

Isvicre esrar legal mi?

2 kez universite okuyanlar burs alabilir mi?

  1. Konular

    1. 1.281.135
  2. Mesajlar

    1. 1.678.651
  3. Kullanıcılar

    1. 31.777
  4. Son üye

Geri
Üst Alt